Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > 4 metode eficiente pentru a face mișcare atunci când nu ai timp să mergi la sală

4 metode eficiente pentru a face mișcare atunci când nu ai timp să mergi la sală

Oricât de aglomerat ai avea programul, există trucuri prin care poți strecura câteva minute de mișcare în rutina ta zilnică.

Sportul este esențial nu numai pentru a ne menține silueta, ci și pentru sănătatea și vitalitatea organismului nostru. Însă atunci când ai un program haotic și alergi dintr-o parte în alta toată ziua, pare că nu mai există suficiente ore într-o zi și pentru a ajunge la sala de fitness. Din fericire, eficiența unui antrenament nu ține de timpul petrecut executându-l, ci mai degrabă de corectitudinea cu care efectuezi mișcările și de intensitatea lui. Iată cum îți poți lucra mușchii rapid, chiar și atunci când nu ai prea mult timp la dispoziție:

Cardio în timpul liber

Oricât de ocupată ar fi, orice persoană are nevoie de câteva minute de relaxare și deconectare zilnice. Cu cât ai mai puțin timp liber la dispoziție, cu atât înveți să te bucuri de el și să îl valorifici din plin. Poate te uiți la serialul preferat, la un film, citești o revistă sau urmărești știrile în confortul livingului tău. Însă de ce nu ai petrece acest timp exersându-ți și mușchii, în același timp? Cu siguranță ai auzit de aceste biciclete pentru fitness, care te ajută să faci puțină mișcare în timp ce te uiți la televizor sau asculți muzică. Mersul pe bicicletă îți lucrează toată musculatura, îți îmbunătățește circulația și te ajută să îți menții inima sănătoasă. Fiind un exercițiu de tip cardio, acesta este și foarte eficient, dacă vrei să scapi de câteva kilograme. O sesiune de 20 de minute de pedalat este suficientă pentru a te bucura de toate beneficiile acestui exercițiu în confortul casei tale, fără să fii condiționată de vreme sau de trafic.

Energizează-te timp de 2 minute dimineața

Un alt exercițiu eficient pentru arderea caloriilor și lucrarea tuturor grupelor de mușchi este placa sau „planking-ul”. Acesta presupune să te întinzi pe burtă și să îți susții întreaga greutate pe coate și antebrațe și pe vârfurile degetelor de la picioare. Pare simplu, însă acest exercițiu este suficient de solicitant încât să simți cum îți tremură toți mușchii încă din primele 30 de secunde. Chiar dacă nu poți face placa timp de două minute de la prima încercare, rezistența ți se va îmbunătăți în timp și vei reuși să atingi acest prag. Avantajele acestui exercițiu sunt că îți tonifiază brațele, picioarele, posteriorul și abdomenul, te ajută să îți îmbunătățești postura și respirația, toate acestea în câteva minute. Când ai mai mult timp la dispoziție, poți încerca să faci câte 5 serii a câte 2 minute fiecare și, în timp, vei observa și rezultatele.

Transformă-ți drumul la serviciu în exercițiu de mișcare

Monica Vasquez, un antrenor personal din New York, spune că, în zilele în care nu are timp de antrenamente, schimbă geanta pe rucsac și ajunge la serviciu sau acasă în pas de jogging. „Alergatul este un exercițiu benefic, dar mă ajută și să ajung acasă sau la locul de muncă mai rapid decât cu mijloacele de transport în comun”, spune ea într-un interviu acordat Fitness Magazine. Dacă ai avut un stil de viață activ până de curând, însă acum programul nu-ți mai permite să faci atât de mult sport ca înainte, o astfel de variantă se poate dovedi foarte avantajoasă. Ai deja rezistența pentru a alerga câțiva kilometri, îți transformi drumul spre casă într-un exercițiu eficient, te încarci cu energie și scapi de stres după o zi grea.

Renunța la lift și urcă pe scări

Liftul este o variantă comodă, însă urcatul pe scări îți lucrează excelent picioarele și posteriorul. Și acesta este un test de rezistență: cu cât îl efectuezi mai des, cu atât vei observa că îți este tot mai ușor să urci etajele și că îți ia mai puțin timp. Dacă ai senzația că economisești timp mergând cu liftul, ia în considerare timpul pierdut cât aștepți să ajungă, dar și toate opririle pe care le faci, până ajungi la etajul tău. Astfel, îți vei da seama că este mult mai avantajos, din toate punctele de vedere, să urci pe scări câteva etaje.

După cum vezi, există și soluții simple pentru a te menține în formă atunci când nu ai suficient timp la dispoziție pentru un antrenament complet la sală. În funcție de programul tău, poți alege cea mai bună metodă pentru tine, dintre cele de mai sus, astfel încât să îți folosești timpul liber într-un mod cât mai util și mai benefic pentru sănătatea ta.

 

Sursă foto: Shutterstock/Copyright: Kinga

Comments

comments

Lasă un răspuns