Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Nutriție și diete > 4 mituri despre ouă și ce este important de știut despre ele

4 mituri despre ouă și ce este important de știut despre ele

Alegerea ouălor nu e atât de simplă pe cât pare. Da, un ou cântărește 50 de grame, deci cât de multe decizii ai putea lua pentru ceva atât de mic? Să vedem: alb sau maroniu? Mic sau mare? Organic sau nu? La care se mai adaugă și marcă oului… Nu e întotdeauna ușor să separi faptele de ficțiune. Iată câteva percepții greșite despre ouă:

Ouăle brune sunt mai bune decât cele albe

Singură diferența dintre un ou brun și unul alb se rezumă la culoare, care depinde de găînă care îl face. În general, găină cu penele și lobul urechii albe va avea ouă albe, în timp ce găină cu pene mai închise la culoare și lobul urechii roșu va depune ouă brune. Diferența de culoare însă nu face că unul să fie mai natural sau mai organic decât celălat. Nu există între ele diferențe la nivel nutrițional, de gust sau că mod de gătire.

Ouăle ecologice provin de la găini care au stat mult timp afară

Se poate să fie adevărat, se poate să fie fals. E foarte posibil că găînă ale cărei ouă sunt etichetate că fiind ecologice să fi stat în hale. Nimeni un poate știi cu certitudine. La noi există doar demersul de a se face astfel de etichetări, între ouăle ecologice – care provin de la găini crescute în aer liber – și ouăle găinilor din hale. Etichetarea ar trebui să includă și distincția între ouăle fără hormoni sau fără antibiotice.

Ouăle organice sunt mai sănătoase

Da, pot fi, dar depinde de dietă la care este supusă găînă. Ouăle organice provin de la găini care sunt hrănite 100% cu mâncare organică. Ceea ce contează însă, din perspectiva nutrițională, este dacă găînă a fost cresuta la fermă sau în hala. S-a dovedit că găinile care mănâncă mai multă iarbă și insecte au un nivel mai ridicat de acid gras Omega 3 și de vitaminele A, E și D.

Înlocuitorii de ouă sunt tot ouă

Există diverse modalități prin care oul poate fi înlocuit. Spre exemplu, printr-un preparat făcut din lapte praf, albuș și colorant alimentar galben. Dar asta înseamnă de cele mai multe ori aditivi și costuri suplimentare. Bineînțeles, înlocuitorii de ouă sunt o soluție pentru persoanele care, din diverse motive de sănătate, nu pot mânca gălbenușul. Important e să alegi o varianta cât mai sănătoasă de înlocuitori.

Oul este un aliment complet

Această este un adevăr și încă unul valoros. Oul este un aliment complet util în toate dietele indiferent dacă respecți sau nu o cură de slăbire.

În plus, jumătate din caloriile dintr-un ou sunt calorii negative, adică calorii pe care organismul le consumă pentru a digera și asimila oul.

Dacă consumi în medie 4-6 ouă pe săptămâna este perfect. Grăsimile din ou nu duc la creșterea colesterolului și nici nu fac rău „la ficat”, așa cum zicea bunica. Chiar din contra. Oul are aminoacizi esențiali care susțin activitatea ficatului.

Citeste si:

sursa foto: pixabay

Comments

comments

Lasă un răspuns