Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > 5 pasi pentru o inima mai sanatoasa

5 pasi pentru o inima mai sanatoasa

Inima ta este atât de importantă, încât este capital să o menții în formă. Nu ar trebui decât să fii mai atentă la stilul de viață și la dieta zilnică. Și, nu în ultimul rând, să nu treacă o zi fără să zâmbești. Râsul este cel mai bun medicament pentru inimă.

Puternică, dar în același timp fragilă, inima sănătoasă este cheia unui organism plin de vitalitate. Haideți să facem împreună cinci pași pentru a avea o inimă tânără și sănătoasă.

Un regim alimentar este deosebit de important pentru o inimă sănătoasă. Fructele și legumele au un conținut scăzut de calorii și unul ridicat de fibre. Include în dieta ta zilnică o salată din care să nu lipsească avocado, roșiile, carnea de curcan/pui de țară, uleiul de măsline, oțetul de mere și frunzele de salată/spanac/kale. În plus, la gustarea de la ora 11 obișnuiește-te să mănânci un fruct de sezon, iar la gustarea de la ora 16 răsfață-te cu 2-3 cubulețe de ciocolată neagră.

Somnul este esențial pentru buna funcționare a organismului. Un somn de 5-6 ore pe noapte, insuficient pentru o persoană sănătoasă clinic, duce la declanșarea accidentului vascular și a infarctului. Nici prea mult somn nu este sănătos – persoanele care dorm peste 8-9 ore pe noapte prezintă risc de declanșare a unei boli coronariene de 1,1 ori mai mare.

Se spune că o inimă sănătoasă nu renunță niciodată la mișcare. Fie că plimbi cățelul în fiecare zi, mergi la sală măcar pentru o jumătate de oră de exerciții, înoți, iei bicicleta fiicei/fiului pentru 20 de minute de pedalat prin parc când vremea permite, mișcarea, în orice formă a ei, menține inima sănătoasă. În România, statisti-cile sunt cu adevărat alarmante. Anual, fiecare a cincea persoană moare din cauza unei boli cardiovasculare, iar situația este cu atât mai alarmantă cu cât evenimentele apar înainte de împlinirea a 45 de ani.

Redu consumul de sare. Poate ți se pare imposibil, dar, dacă ții la sănătatea inimii, pune în aplicare acest sfat chiar de astăzi! Mai mult de 80% din aportul de sare provine din alimente procesate precum pâinea, brânza, mezelurile. Deşi gastronomii susțin că sarea este ingredientul care dă gust mâncării, află că poți s-o înlocuiești cu ajutorul mărarului, cuișoarelor sau borșului.

Mergi să-ți faci anual un examen clinic, o electrocardiogramă și analize de sânge, necesare în diagnosticarea unei afecțiuni cardiace. Este mult mai ușor să previi decât să tratezi o afecțiune!

Articol preluat din ediția de decembrie 2014 a revistei Femeia.

Autor: Mariana Fătulescu

Sursa foto: Thinkstock


Lasă un răspuns

Sus