Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > 5 uleiuri vegetale pretioase

5 uleiuri vegetale pretioase

Uleiurile vegetale sunt beneficie organismului. Ele ar trebui sa fie principala sursa de grasimi a organismului si sunt principala sursa de vitamina E. Am facut o lista cu 5 uleiuri vegetale pretioase pe care trebuie sa le consumi pentru sanatatea ta.

Toate uleiurile vegetale sunt un aliat de nadejde la reducerea nivelului colesterolului si hipertensiunii, prevenind bolile de inima. In plus aceste uleiuri actioneaza din interior si iti mentin inima sanatosa, dar sunt si elementul principal din care organismul „fabrica” hormonii feminini. Nu in ultimul rand aceste uleiuri binefacatoare sustin silueta si sunt o sursa excelenta de energie pentru metabolism.

O dieta sanatoasa impune consumul de grasimi sanatoase, iar aceste 5 uleiuri pretioase trebuie sa fie sursa principala de grasimi. Specific pentru aceste 5 uleiuri vegetale pretioase este faptul ca ele sunt extrase in mod natural, pot fi folosite ca atare fara procesare industriala si pastreaza toate beneficiile pe care le-au primit in dar de la mama-natura.

Uleiul de maslinehttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/01/07/uleiuri-vegetale-pretioase-2.jpg

Uleiul de masline exista de aproximativ 4.000 de ani. Rezulta din presarea mecanica a maslinelor si poate fi consumat ca atare. Cele mai multe beneficii le gasesti in uleiul de masline extravirgin. Este important sa fie pastrat in recipiente inchise la culoare pentru ca este alterat de lumina si trebuie tinut in locuri racoroase si uscate.

Uleiul de alune

Anumite alune au un continut bogat de ulei si grasimi monosaturate. Arahidele si midgalele sunt doar doua exemple. In plus, semintele de susan amestecate cu ulei de masline extravirgin reprezinta o solutie excelenta, atat sanatoasa, cat si foarte gustoasa, combinatia putand fi adaugata in mancaruri.

Uleiul de susan

Uleiul de susan se produce prin presarea la rece a semintelor de susan, si este chiar si mai bun decat uleiul de masline. Uleiul de susan este un ulei foarte bogat in proteine, contine vitaminele B1, B2 si E, precum si calciu, fier si grasimi sanatose. De asemenea, este cel mai rezistent ulei la oxidare, cel mai fluid, are un punct de fierbere foarte ridicat ( undeva la 200 de grade Celsius).

Uleiul de avocado

Acest fruct este plin de grasimi benefice pentru corp. Uleiul extras din avocado poate inlocui cu bine margarina si untul. Avocado contine 60% grasimi monosaturate si 12% grasimi polisaturate, ceea ce il transforma intr-un fruct recomandat in orice dieta.

Uleiul de nuca

Beneficiile pentru sanatate ale uleiului de nuca au fost remarcate inca din 1931 cand cercetatorii au descoperit ca nucile sunt o sursa importanta de vitamina C. Uleiul de nuca este bogat in acizii grasi omega 3, vitaminele B1, B2, si B3, vitamina E si niacina. Nucile sunt bogate in fitonutrienti si sunt o sursa excelenta de seleniu, fosfor, magneziu, zinc, fier si calciu. Uleiul de nuca trebuie consumat ca atare in salate sau adaugat in mancare la final dupa ce a fost gatita.

 


Lasă un răspuns

Sus