Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > 6 motive pentru a urca pe scari

6 motive pentru a urca pe scari

 

Chiar ai nevoie de motive pentru a alege scările în locul liftului?

Te ajut eu cu 6 astfel de motive:

1. Urcatul pe scări arde mai multe calorii chiar decât jogging-ul . Este foarte adevărat. O companie fondată de Departamentul de Sănătate al Marii Britanii are misiunea de a convinge oamenii să urce pe scări de cateori şi oriunde este posibil. Ca şi bonus, nu arzi calorii doar urcând, ci şi coborând scările. S-a estimat că o persoană arde minim o calorie la 10 scări urcate, şi o calorie la 20 de scări coborâte.

2. Urcatul pe scări reduce riscul de accident vascular cerebral. Spre deosebire de alte exerciţii fizice pe care le faci ocazional, urcatul scărilor în mod constant este singurul care reduce acest risc pe termen lung.

3. Urcatul pe scări îmbunătăţeşte sănătatea cardiovasculară. Multe studii de-a lungul timpului au demonstrat că exerciţiile fizice repetate reduc riscul apariţiei bolilor cariovasculare. Urcatul pe scări poate înlocui 15 minute de aerobic.

4. Urcatul pe scări întăreşte muşchii. Gândeşte-te că atunci când urci pe scări îţi pui în mişcare muşchii de la picioare, de la abdomen, şi chiar pe cei de la mâini. Asta înseamnă că vei avea un sistem muscular mult mai sănătos. Dezvoltarea muşchilor ajută de asemenea la arderea caloriilor şi la îmbunătăţirea circulaţiei sanguine.

5. Urcatul pe scări este o metodă bună de a combate sedentarismul. Multe studii au demonstrat că dezvoltarea tehnologică este factorul important pentru vieţile noastre sedentare. Chiar dacă nu avem timp să facem sport, sau nu avem unde, scări găsim peste tot. Aşa că de ce să nu le folosim? Măcar atât putem face pentru a ne pune puţin în mişcare.

6. Nu mai pierzi timp aşteptând liftul. Ai dreptate, durează mai puţin să aştepţi liftul şi să urci cu el, decât dacă foloseşti scările. Dar nu te simţi mai bine şi mai mulţumită dupa ce ai urcat pe scări? Dacă ai bagaje grele, sau pantofii te-au deranjat e de preferat să urci cu liftul. Dar nu mergem zilnic la cumpărături că să fie nevoie de lift.

Nu spune nimeni să urci până la etajul 15 pe scări, mai ales când eşti în criză de timp şi întârzii la muncă. Dar dacă încerci să urci măcar până la etajul 4 sau 5 pe scări vei avea, în timp, un tonus de invidiat.

Tu cât de des urci pe scări?

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus