Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > 7 trucuri pentru un somn bun

7 trucuri pentru un somn bun

Un adult ar trebui sa doarma opt ore pe noapte, iar copiii – ceva mai mult. Medicii spun ca insomnia este o tulburare caracterizata prin imposibilitatea de a adormi sau trezirea dupa un scurt interval de timp. Daca si tu te confrunti cu astfel de probleme, e bine sa consulti un specialist.

Poti incerca si cateva trucuri simple, care te vor ajuta sa-l aduci mai repede pe Mos Ene pe la gene.

Jurnalul somnului

Din momentul in care ai costientizat ca ai dificultati de adormire, e bine sa tii un mic jurnal. Ce anume s-a intamplat in ziua respectiva, ce ai mancat/baut, daca ai luat anuminte medicamente. Daca este vorba despre o insomnie trecatoare, cel mai probabil, ai traversat o perioada mai stresanta din viata ta, in care anxietatea a luat locul linistii si de aceea nu puneai geana pe geana. Atentie insa: daca mai mult de doua saptamani ai dificultati de adormire, acest lucru trebuie sa te puna serios pe ganduri!

Echilibrul interior

Multi l-au cautat si putini l-au gasit cu adevarat. Pacea din sufletul tau este leac pentru nenumarate boli, nu doar pentru insomnie. E drept, cum sa-ti spui ca totul este in regula cand viata ta este plina de probleme care asteapta solutii?! Eu stii cum am reusit? Mi-am spus mult mai des ca viata este trecatoare si ca nimic nu merita un consum masiv de energie: nici vreun sef nervos, nici lipsa banilor, nici criza economica mondiala. Spune-ti in fiecare zi ca ai de gand sa gusti viata din plin si ca nimic nu are voie sa-ti stearga zambetul de pe fata! Nu te astepta sa-ti iasa din prima, dar, tot repetand acest exercitiu, in 2-3 luni, vei adormi ca-n copilarie.

Ai grija la cina

Nu doar dragostea trece prin stomac, ci si sanatatea si… somnul. O masa indestulata seara e binevenita, ce sa zic, dar, daca o consumi dupa 18-18.30, va cadea greu” si-ti va aduce si dificultati de adormire. Nu uita vorba aceea veche: „Mananca dimineata ca un rege, la pranz ca un boier, iar seara ca un om sarac”.

Perna de musetel

Vara, campurile sunt pline de musetel, iar culegerea lui e o adevarata placere. Daca nu dispui de provizii prea mari anul acesta, nu uita trucul cu perna pentru vara 2012! Culege o punga mare de flori de musetel, pune-le la uscat. Ia o fata de perna, asaza plantele in ea si tocmai ti-ai creat cel mai bun somnifer natural pentru noptile tale albe. Ca efectul sa fie rapid si eficient, pune perna la incalzit inainte de nani.

Ia un supliment de calciu

Cercetarile recente au demonstrat ca, atunci cand ai carenta de calciu in organism, calitatea somnului este afectata. Asigura-ti zilnic necesarul de calciu (0,8 g), iar daca nu, apeleaza la un supliment alimentar! Pentru a-ti cunoaste nivelul de calciu din organism, fa un test simplu de sange, hemoleucograma.

Stai departe de electrocasnice

Toata aparatura din casa, chiar si atunci cand se afla in standby, emana un camp electromagnetic care e de natura sa influenteze in mod negativ somnul. Ai doua variante: ori le scoti din priza, ori iti muti patul in asa fel incat sa nu actioneze asupra ta pe timpul noptii. Iar adormitul la televizor este, se pare, un mit. Sunt specialisti care recomanda sa inchizi televizorul cu o jumatate de ora inainte de culcare, pentru ca iti poate exacerba insomania, desi tie ti se pare ca te adoarme.

Prima noapte de dragoste, ultima de insomnie

Daca vrei o metoda 100% sigura de starnire a simturilor si apoi de relaxare totala, are are doar trei litere: s-e-x. Da, sexul, cel care stinge certuri, transmite fara cuvinte o multime de sentimente, apropie oamenii, este capabil sa-ti aduca si somnul. Chiar daca nu simti, in sange vor fi mult mai multe endorfine, care vor reduce presiunea din creier, iar tu te vei relaxa complet si vei dormi pana dimineata fara probleme!

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus