Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > 9 alimente perfecte dupa 40 de ani

9 alimente perfecte dupa 40 de ani

Dupa 40 de ani, toate relele au aceeasi cauza: scaderea nivelului de estrogen odata cu apropierea menopauzei. Acum, kilogramele se acumuleaza din orice, digestia nu mai merge ca pe roate, sanii trebuie examinati mai des, oasele se fragilizeaza, articulatiile dor si nici inima nu mai bate precum un ceas elvetian. Ca sa treci cu brio de toate incercarile varstei, dieta e cel dintai aliat al tau. Mizeaza pe alimentele-medicament care-ti asigura o sanatate de fier.

Iaurtul

Te fereste de bolile colonului. Unul din cele mai cunoscute beneficii ale iaurtului este continutul bogat in calciu, mineral de care ai tot mai mare nevoie pe masura ce se apropie menopauza. In plus, iaurtul are calitatea de a regla tranzitul intestinal, sporind numarul bacteriilor bune din tractul digestiv. Alege variante simple de iaurt semidegresat, cu probiotice, fara fructe sau alte arome, pentru ca acestea au, de regula, zahar adaugat.

Ouale

Pentru piele frumoasa. Ouale contin grasimi, dar din tabara celor care nu dauneaza inimii, ci previn formarea cheagurilor de sange. De asemenea, sunt o sursa importanta de proteine. Daca vrei sa slabesti sau doar sa te mentii, ouale fierte sau preparate fara ulei la micul dejun sunt satioase si te ajuta sa acumulezi mai putine calorii pana la culcare. Iar vitaminele A si B din ou iti fac pielea elastica si catifelata.

Varza

Previne cancerul si problemele de vedere. Rosie sau alba, varza (consumata cruda, alaturi de felul principal la pranz sau ca simpla gustare) topeste grasimea si previne cancerul mamar. In plus, contine provitamina A si luteina, asemenea spanacului, ambele legume imbunatatind vederea si prevenind cataracta.

Pestele

Protejeaza inima, memoria si articulatiile. E carnea pe care o poti consuma cat de des iti pofteste inima. Acizii grasi omega 3 mentin memoria agera, dizolva depunerile de grasime de pe artere si au efect antiinfl amator, calmand durerile articulare si prevenind deteriorarea cartilajelor. Fructele de mare, sardinele si pestele gras n-ar trebui sa lipseasca din meniul tau cel putin doua zile pe saptamana.

Semintele de in

Trateaza constipatia. Adauga-le in salate, intr-un fresh de portocale sau in iaurt (cate o lingurita) ca sa te bucuri de efectele lor! Continutul mare de fi bre rezolva problema constipatiei in doar cateva zile.

Orezul brun

Te energizeaza. Ce-i drept, costa mai mult decat orezul alb, dar merita din plin banii in plus! O singura portie acopera aproape 80% din necesarul zilnic de mangan, un oligoelement ce regleaza activitatea glandelor endocrine, favorizand totodata asimilarea nutrientilor din hrana, inclusiv calciu si fier, ca tu sa te bucuri de energie timp indelungat. Cu cat orezul este mai putin procesat, cu atat contine mai multe fibre si vitamine din grupul B.

Ceapa rosie

Invinge varicele. Varietatile de ceapa rosie contin antioxidanti care protejeaza de cancerul mamar si, totodata, consumate frecvent, impiedica tromboza. 50 de grame pe zi sunt recomandate celor care au de suferit din pricina varicelor.

Mierea

Are efect calmant. O lingura cu miere te ajuta sa depasesti mai usor starile de irascibilitate si sa ai un somn profund si odihnitor. Consumata dimineata, pe stomacul gol, intr-un pahar cu apa calduta si amestecata cu o lingurita de scortisoara, te ajuta sa slabesti.

Fulgii de ovaz

Recomandati contra hipertensiunii. Frecventa la femeile trecute de 45 de ani, hipertensiunea poate fi combatuta cu o dieta echilibrata. O portie de fulgi de ovaz pe zi, timp de o luna, s-a dovedit efi cienta in reglarea colesterolului si a tensiunii arteriale.


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus