Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Alimentatia gravidei vegetariene

Alimentatia gravidei vegetariene

In timpul sarcinii, organismul tau are nevoie de mult mai multe proteine pentru dezvoltarea armonioasa a bebelusului. Doza zilnica de proteine recomandata este de 71 de grame, cu 20 de grame mai mult decat aveai nevoie inainte de a fi insarcinata. Daca esti lacto-vegetariana, iti va fi usor sa iei zilnic cele 71 de grame de proteine. Daca nu mananci deloc produse animale, poti obtine necesarul zilnic din cereale si legume, insa va fi nevoie sa iei si suplimente cu vitamine si minerale.

Nu uita de suplimente!

De exemplu, cele 71 grame de proteine de care ai nevoie zilnic le poti obtine consumand 3 cani de lapte natural sau din soia, o cana de iaurt, patru cani de orez si o portie de mazare. De asemenea, daca nu mananci carne sau peste, organismul tau nu va primi aportul zilnic necesar de vitamina B12, zinc si fier. De aceea, trebuie sa iei si suplimente de vitamine si minerale.

Pentru a-i asigua bebelusului necesarul de vitamine inca din primele zile de viata, specialistii recomanda viitoarelor mamici sa ia suplimente de vitamine si minerale si cu 2-3 luni inainte de a concepe un copil. Discuta cu medicul care iti va urmari sarcina si afla care sunt cele mai indicate vitamine pentru tine. Poti discuta si cu un nutritionist care iti poate prescrie o dieta vegetariana bogata in proteine si calciu.

Sfaturi utile:

  • Mananca zilnic legume, in special mazare si fasole. Sunt o excelenta sursa de proteine si alti nutrienti importanti. Acelasi efect il au nucile si semintele.
  • Mananca paine neagra si din secara si multe cereale.
  • Laptele din soia este foarte bogat in vitamina D.
  • Zilnic trebuie sa mananci multe fructe si legume.

Comments

comments

Lasă un răspuns