Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Alimente care lupta impotriva grasimilor

Alimente care lupta impotriva grasimilor

Multe dintre deliciile culinare cu care ne ospătăm ne ajută în lupta cu kilogramele în plus fie prin reducerea poftei de mâncare sau a dependenţei de dulciuri, fie prin accelerarea procesului de ardere a caloriilor. Află care sunt aceste alimente!

Peşte oceanic

E sănătos şi gustos şi nu îngraşă. Nutriţioniştii ne sfătuiesc să introducem peşte în dietă de cel puţin 2-3 ori pe săptămână. De ce? Peştele oceanic este un important furnizor de aminoacizi şi acizi grași omega 3. Iar 100 g de somon, de exemplu, fie el şi din conservă, asigură necesarul zilnic de vitamina D şi calciu – o combinaţie perfectă pentru menţinerea unei greutăţi corporale constante, efect pus pe seama vitaminei D, ştiut fiind că nivelul scăzut al acesteia blochează acţiunea leptinei, hormon responsabil de senzaţia de saţietate.

Varză

Fie gătită, fie consumată crudă, varza face minuni în diete. E săracă în calorii, are efect diuretic, combate constipaţia, elimină toxinele, inhibă transformarea zahărului şi a altor carbohidraţi în grăsimi. Iar iodul şi sulful, pe care le conţine în cantităţi apreciabile, stimulează metabolismul şi participă la transformarea grăsimilor în energie. La rândul ei, varza murată conţine acizi lactici care stimulează digestia.

Ardei gras

E cunoscut că ardeiul gras este bogat în vitamina C. În combinaţie cu aminoacizii, se transformă într-un adevărat ucigaş al grăsimilor.

Conopidă

E săracă în calorii, dar bogată în colină, o vitamină din grupul B responsabilă de reglarea nivelului de grăsime şi al colesterolului. Nutriţioniştii recomandă conopida în regimurile de slăbire şi pentru faptul că înlătură senzaţia de foame cu care se poate confrunta oricine încearcă să slăbească.

Verdeţuri

Sunt adevărați asasini ai grăsimilor. Pot fi folosite la condimentarea mâncărurilor în loc de sare: busuiocul contribuie la eliminarea lichidelor, salvia atenuează senzaţia de foame acută, iar arpagicul creşte arderea caloriilor. Pentru a beneficia de toate acestea, nu lăsa verdeţurile să se pătrundă odată cu mâncarea gătită și adaugă-le la finalul preparării acesteia sau, mult mai indicat, nu le supune deloc tratamentului termic.

Scorţişoară

Presărată în cafea sau în laptele cu cereale, scorţişoara înlocuiește zahărul, eliminând astfel 16 calorii inutile, cât constituie valoarea energetică a unei linguriţe cu zahăr, ceea ce înseamnă câteva sute de calorii eliminate în fiecare săptămână, suficiente pentru a pierde 1-2 kg pe an din surplusul de greutate.

Ceai verde

Frunzele de ceai verde nefermentate sunt bogate în polifenoli, ingrediente bioactive care stimulează activarea enzimelor ce dizolvă depozitele de grăsime. Într-o cantitate apreciabilă se găsesc în ceaiurile oolong (cunoscute sub denumirea de wulong), cele mai indicate în dietele de slăbit. În acest scop, se beau cinci ceşti de ceai verde pe zi, de preferat cald, nu rece.

Grepfrut

Nu doar sucul, ci şi pulpa acidulată a fructului contribuie la reducerea greutăţii corporale. Vitamina C pe care o conţine atrage tiroxina, principalul hormon al glandei tiroide cu influenţă asupra metabolismului, activând astfel consumul de grăsimi din organism. Se poate ţine o cură de citrice pentru eliminarea kilogramelor de prisos sau pentru detoxificarea organismului.

Mere

S-ar părea că merele alungă foamea, dar nu numai atât. Pectina, substanţa activă din acest fruct, împiedică absorbţia grăsimii la nivel celular. Merele stimulează absorbţia apei, contribuind astfel la eliberarea rapidă a grăsimilor, precum şi la eliminarea toxinelor. În plus, conţinutul ridicat de fibre din mere ajută stomacul să transmită creierului senzaţia de saţietate, putând fi mult redusă cantitatea de mâncare ce urmează a fi consumată.

Apă plată cu lămâie

S-a constatat că un pahar cu apă plată un pic încălzită, în care s-a stors o jumătate de lămâie, băută dimineaţa pe stomacul gol, ajută la eliminarea toxinelor şi reglarea digestiei. Bogată în vitamina C, un puternic antioxidant, o asemenea limonadă fără zahăr poate fi un înlocuitor excelent al băuturilor carbogazoase. Bună este şi apa minerală, mai ales cea care conţine calciu şi magneziu, componente ce accelerează metabolismul.

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.35/2014
Autor: Olga Sveduneac


Lasă un răspuns

Sus