Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Alimente ideale pentru inima

Alimente ideale pentru inima

Suferintele cardiovasculare sunt principala cauza a mortalitatii, iar riscurile apar mult mai devreme in prezent. Primele semne ale suferintelor cardiace apar la 30-35 de ani. O alimentatie corecta este o buna solutie prin care suferintele cardiace pot sa fie prevenite sau combatute. Exista 6 alimente ideale pentru inima.

Somonul
si alti pesti precum sardinele si macroul sunt cele mai bune specii marine ce lupta impotriva bolilor de inima. Ele contin cantitati mari de acizi grasi omega 3 care previn aritmie, ateroscleroza si scad nivelul trigliceridelor din sange. Specialistii recomanda consumul de peste gras de cel putin doua ori pe saptamana.

http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/07/31/alimente-ideale-inima-1.jpgAfinele si capsunile sunt sanatoase pentru inima ta. Conform unui studiu recent, femeile cu varsta intre 25 si 42 de ani care au mancat mai mult de trei portii de afine si capsuni pe zi au avut un risc cu 32% mai mic de a suferi un atac de cord.

Ciocolata neagra poate face bine inimii, ea avand capacitatea de a reduce riscul in cazul persoanelor care sunt predispuse afectiunilor cardiace. Acest efect benefic este dat doar de ciocolata neagra, cea cu continut de cacao de minim 60-70%. Ciocolata contine polifenoli care ajuta la reglarea tensiunii arteriale si previne aparitia cheagurilor de sange si inflamatia. Din pacate, ciocolata cu lapte sau alte batoane de ciocolata nu fac bine inimii.

Citricele. Femeile care consuma cantitati mari de flavonoide din portocale si grepfruit au un risc cu 19% mai mic de a suferi un accident vascular cerebral cauzat de un cheag de sange, arata studiile. Citricele sunt bogate in vitamina C, aceasta fiind legata de un risc mic de boli de inima. Trebuie evitate insa sucurile de citrice care contin zahar adaugat.

Cartofii, dar nu cartofii prajiti, aduc un castig inimii. Ei contin mult potasiu, acesta ajutand la scaderea tensiunii arteriale. In plus, cartofii au in ei multe fibre, ceea ce duce la scaderea riscului de boli de inima.

Rosiile sunt bogate in potasiu si contin licopen. Rosiile au in ele putine calorii si o cantitate mica de zahar, ceea ce le recomanda pentru o dieta sanatoasa cu… rosii.

Lista cu alimente beneficie inimii contine si ovaz, soia, nuci, ulei de masline, vin rosu, ceai verde, broccoli, spanac, cafea, avocado, seminte de in, rodii.

Consumul constant de alimente beneficie inimii reprezinta o solutie pentru a preveni apartitia uneor afectiuni cardiace, in cadul unei alimentatii diversificate si sanatoase, in mod constant si a respectarii celor 30 de minute de miscare in fiecare zi.

 


Lasă un răspuns

Sus