Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Alimente interzise, utile in cura de slabire

Alimente interzise, utile in cura de slabire

Exista alimente interzise, utile in cura de slabire? Da! Acele alimente care au fost trecute pe o lista neagra si sunt considerate incompatibile cu dieta pentru slabit sunt utile unui plan de dieta sanatos si te pot ajuta sa slabesti eficient si sa-ti pastrezi sananatea.

Painea

Painea este principala sursa de carbohidrati, iar acestia stimuleaza substantele chimice din creier care impiedica mancatul in exces. Creierul are nevoie de carbohidrati pentru a produce serotonina, un neurotransmitator ce genereaza stari de confort si satisfactiePainea este si o buna sursa de triptofan, precursor al serotoninei. Un nivel optim de serotonina te face sa te simti calma, fericita si sa-ti poti controla poftele.

Este recomandata paine din cereale integrale, o portie reprezentand o singura felie sau o chifla mica.

Pastele

Pastele sunt pe nedrept condamnate ca alimente interzise. Desi pare greu de crezut, o portie d epaste contine 70% apa. In plus, ca si painea, pastele contin carbohidrati, care maresc nivelul de serotonina. O portie de paste inseamna o cana de paste gatite.

Cele mai bune variante sunt cereale integrale, mancare alaturi de carne de pui si legume.

Cartofii

Daca alegi cartofi prajiti cu smantana nu ai nici o sansa sa slabesti. Doar cartofii prajiti intra in categoria cu alimente interzise. Dar daca alegi cartofi fierti sau copti acestia sunt o foarte buna sursa de amidon rezistent si, spre deosebire de alte tipuri de fibre, acesta este fermentat in intestinul gros, creand acizi grasi care pot bloca abilitatea corpului de a arde carbohidrati.

O portie consta intr-un cartof de marimea unui pumn.

Branza

In 30 de grame de branza sunt 100 de calorii si 5 grame de grasime, din acest motiv branza nefiind recomandata in dieta. Seomite insa calciul pe care il contine si care are capacitatea corpului de a arde calorii si grasimi. Calciu este cel care controleaza capacitatea organismului de a depozita grasimi. O doza suficienta de calciu zilnic, reduce depozitele adipoase.

O portie nu trebuie sa fie mai mare de 60 de grame si poti alege si tipuri cu continut redus de grasime, pentru a ingera mai putine calorii.

Ciocolata

Cand ai chef de ceva dulce 97% dintre femei viseaza la ciocolata. Daca mananci insa din cand in cand cate putina ciocolata este mai bine decat sa te abtii mult timp, dupa care sa ajungi la un moment dat sa faci exces. Oricum ciocolata nu are ce cauta pe lista cu alimente interzise.

Ciocolata neagra este mai buna decat cea cu lapte si este foarte important sa o savurezi din plin, sa nu faci si altceva in acelasi timp.

Fructele

Unii dieteticieni recomanda reducerea consumului de fructe atunci cand respecti o cura de slabire, sub pretextul ca acestea aduc prea multa fructoza. Exista studii care releva faptul ca fructele sunt asociate cu scaderea in greutate. Trei mere mici in dieta zilnica sustin dieta.

Fructoza are calitatea de a nu ridica nivelul glicemiei, asa cum o face zaharul. In plus, sunt bogate in apa si fibre si au calorii putine. Incearca sa consumi trei portii de fructe proaspete zilnic, dar evita sucurile, care sunt mai concentrate si au deci calorii mai multe.

 


Lasă un răspuns

Sus