Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Alimente sanatoase pentru ochi

Alimente sanatoase pentru ochi

Vitamina A

Intareste vederea de zi si pe cea de noapte. Lipsa vitaminei A poate duce la aparitia tulburarilor de vedere si a unor boli grave ale ochiului. Simptomele carentei de vitamina A sunt senzatia de uscare a tesutului conjunctiv si umflarea pleoapelor. O alimentatie deficitara in vitamina A poate duce la aparitia cataractei si chiar la orbire. Mananca:

  • ardei gras rosu si verde
  • morcov
  • rosii
  • spanac
  • ficat
  • ficat
  • legume colorate
  • galbenus

Vitamina E

Ca antioxidant, vitamina E protejeaza membrana celulara, impiedicand actiunea radicalilor liberi responsabili de aparitia aterosclerozei, cataractei si a cancerului. Studiile au aratat ca vitamina E protejeaza impotriva aparitiei cataractei. Mananca:

  • uleiuri vegetale
  • germeni de grau
  • galbenus
  • legume cu frunze verzi
  • nuci

Luteina

Studiile au aratat ca o alimentatie bogata in legume care contin luteina reduce riscul degenerarii maculare, legata de varsta inaintata. Luteina protejeaza ochii si de leziunile provocate de expunerea la soare. Mananca:

  • broccoli
  • porumb
  • spanac
  • mazare
  • dovleac
  • andive

Vitamina C

Este si ea un excelent antioxidant, iar in combinatie cu vitamina E, are rol eficient in protejarea ochilor impotriva cataractei. Vitamina C reduce si presiunea de la nivelul ochilor, in cazul persoanelor care sufera de glaucom.


Lasă un răspuns

Sus