Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Alimentul potrivit, la momentul potrivit

Alimentul potrivit, la momentul potrivit

Sucul de portocale – in timpul sau dupa micul dejun

DE CE? Pentru ca portocalele sunt o sursa de vitamina C (50-60 mg/ 100 g). Sucul de portocale nu trebuie consumat pe stomacul gol, deoarece sunt fructe bogate in acid citric, care irita stomacul fragil si provoaca ulceratii. E bine sa incepi micul dejun cu un aliment „moale”, cum ar fi lactatele sau cerealele, pentru a tapeta peretii interni ai organelor digestive si a-i feri de aciditate.

Fructele – in afara meselor principale

  • dimineata si / sau dupa-masa

DE CE? Consumarea fructelor intre mese are doua avantaje: sunt bogate in fibre, apa si fructoza, dar si in vitamine si minerale, se digera repede si te energizeaza. De asemenea, ofera posibilitatea consumarii de vegetale proaspete care sunt recomandate in cinci portii pe zi, ceea ce e dificil cand iei cate trei mese zilnic.

Salata – la antreu

DE CE? Este bogata in apa (92%), slab energetica (13 kcal/100 g) si nu contine multe grasimi (mai putin de 0,5 lipide). Consumata la inceputul mesei, salata asigura o anumita satietate si aportul de vitamine (C, B si E) si minerale. Atentie insa la asezonare! O lingura de vinegreta clasica are 75 kcal, iar una cu sos de iaurt cu lamaie, doar 10-15 kcal.

Produsele de patiserie – la desert

DE CE? Consumate la sfarsitul mesei, foietajele se combina cu bolul alimentar si, desi sunt bogate in grasimi si zaharuri rapide, se comporta precum glucidele lente si, in timp, sunt asimilate cu celelalte alimente. Din contra, consumate izolat, produsele de patiserie provoaca o descarcare de insulina in sange, taind apetitul, iar energia lor este stocata de organism sub forma de grasime.

Pastele – la cina

DE CE? Carbohidratii (paste, paine, cartofi) sunt recomandati seara. Dupa o zi de activitati fizice si intelectuale, permit refacerea depozitelor de glucide lente ale organismului. Daca nu le acoperi de grasimi (branzeturi, unt, mezeluri, smantana), se digera fara sa ingrase si astfel se evita criza de la ora 23.

 


Lasă un răspuns

Sus