Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Bucura-te de piersici

Bucura-te de piersici

Vara, bucura-te de piersici. Acestea sunt unele dintre cele mai bune fructe, cu beneficii imense pentru sanatate. Avantajele curei de piersici apar in urma unui consum constant de piersici pe parcursul a doua-trei saptamani. Asta inseamna sa mananci zilnic, doua-trei piersici.

O piersica contine 87% apa, deci este o cale perfecta de rehidratare fiind una dintre fructele foarte bogate in potasiu, mineral care contribuie in mod natural la mecanismele metabolice care elimina toxine. Asta face din cura de piersici o solutie excelenta in detoxifierea de vara.

In 100 de grame de fruct se gasesc 200 miligrame de potasiu dar si cantitati importante de fier, fosfor si magneziu, ale caror proportii sunt considerate ideale de nutritionisti.

In 100 de grame de fruct sunt 40 de calorii

Trebuie spus ca piersica nu contine nici o unitate de sodiu, ceea ce face din acest fruct unul perfect pentru persoanele care sufera un dezechilibru al raportului de sodiu si potasiu, si pentru cele carora le este recomandata o dieta saraca in sodiu.

Combinate toate aceste beneficii fac din piersici fructul perfect in curele de slabire, dar si pentru persoanele care au afectiuni ale rinichiului. Ideea ca un consum crescut de piersici ingrasa este gresita. In 100 de grame de fruct sunt doar 40 de calorii si doar 10 grame de fructoza.

Cura de piersici

Piersicile contin zinc, mineral ideal pentru sanatatea pielii, dar si cantitati pretioase de mangan, cupru si seleniu, necesar unui metabolism sanatos si sunt unele dintre cele mai bune fructe de vara.

Cura de piersici este o excelenta cale de vitaminizare. Doar 100 de grame de piersica asigura jumatate din necesarul de vitamina A, pentru o zi. Un detaliu care este caracteristic piersicilor este acela ca raportul dintre vitamina C (7 mg/100 g), si vitamina A este perfect, astfel ca cele doua vitamine se asimileaza complet.

Pulpa fructului contine exact 2 grame de fibre pentru 100 de grame de fruct, grasimi monosaturate pretioase si aminoacizi fundamentali.

Piersicile sunt recomandate in dieta bebelusilor, in diete in general, si in perioadele de convalescenta. Cura de piersici regleaza tranzitul intestinal, echilibreaza raportul dintre sodiu si potasiu si reface depozitele de vitamina A si, nu in ultimul rand, este ideala ca tratament adjuvant in infestarea cu viermi intestinali, mai ales la copii.

Piersicile au proprietati sedative usoare si camante naturale, find recomandate seara, pentru un somn odihnitor. Nu in ultimul rand piersicile tonifica sistemul cardio-vascular si ajuta la prevenirea afectiunilor oculare.

Piersicile sunt un remediu ideal impotriva anemiei, provocata de carenta de fier, sau de proasta asimilare a fierului in organism, datorita cantitatii importante de fier pe care o contin si care se absoarbe foarte bine in tubul digestiv. Trebuie spus ca cea mai mare parte a mineralelor din piersica sunt concentrate in zona din interiorul fructului, de culoare rosiatica.

Sucul de piersici este lipsit de unii din nutrientii care exista in fructul intreg. Piersica se poate congela si se poate conserva sub forma de gem de piersici, care pastreaza cea mai mare parte a beneficiilor fructului proaspat.

 


Sus