Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Calciu, un mineral ideal pentru silueta

Calciu, un mineral ideal pentru silueta

Calciul este unul din mineralele ideale în dietă. Acest fapt este dovedit, testat și verificat. Studii elaborate au dovedit că un aport crescut de calciu, din alimente care conțin calciu – iar asta nu înseamnă nici pe departe doar lactate sau derivate din lapte, pot stimula metabolismul, intensifică arderea grăsimilor și determină scăderea în greutate sau menținerea unei greutăți constante.

Puțină lume știe că menținerea unei greutăți constante, cu variații de plus/minus două kilograme pe an (dar fără o crește în greutate mai mare de două kilograme pentru fiecare decadă de vârstă), este semnul unui bun metabolism, iar un metabolism bun înseamnă o sănătate bună.

Cheia acestor avantaje incredibile pe care le aduce organismului consumul de alimente bogate în calciu (portocale, smochine, soia, lapte vegetal și lactate) este capacitatea acestui mineral – calciul de a reduce grosimea țesutului adipos. Calciul este ideal în dietă, printr-un complex de efecte de stimulare a metabolismului, iar dietele bogate în calciu, provenit din lactate, dar nu numai pot fi considerate, în sine, o nouă dietă de-a dreptul revoluționară.

În plus, o dietă bogată în calciu, include obligatoriu lactate astfel că organismului îi sunt asigurați tot nutrienții necesari, iar respectând o dietă bogată în calciu pot fi acoperite foarte ușor necesitățile nutriționale zilnice.

Calciul este ideal în dietă pentru că este mineralul care poate pătrunde în celulele adipoase și determină repunerea în circulate a acestora, fapt care accelerează eliminarea lor. Cu cât este mai mult calciu într-o celulă adipoasa, cu atât această se va arde mai repede. Cercetările au dovedit că o dietă bogată în calciu a determinat intensificarea arderilor de grăsimi, iar dacă la această a fost asociat un regim de viață echilibrat și un aport de calorii zilnic, limitat la maxim 1800-2000, scăderea în greutate a fost cu 42 la sută mai accentuată decât la cei care au urmat doar o dietă hipocalorica, dar lipsită de suplimentele de calciu, al căror ritm de scădere în greutate a fost de doar opt la sută.

Un alt argument care pledează pentru utilitatea calciului în dietă este faptul că acest mineral determină o ușoară creștere a proceselor de termogeneză, iar prin această intensifică arderile. În diete, calciul este că un glonț magic care țintește exact grăsimea de pe abdomen, coapse și fese, grăsime foarte greu de eliminat prin dietele comune, indiferent cât de drastice sunt acestea.

Ideală este asocierea lactatelor cu fibre, pentru că în acest fel se susține procesul de eliminare a celulelor grase. Foarte important este că lactaele să facă parte din categoria celor degresate, pentru a pune în valoare la maximum efectele benefice ale calciului în dietă. Nu doar calciul care provine din lactate este util. Extrem de sănătoase pentru cantitatea importantă de calciu pe care o aduc organismului sunt și vegetalele. Pe acestea trebuie să se bazeze persoanele care au intoleranță la lactoză, dar nu numai. De aceea nu trebuie uitate, ba chiar din contra, trebuie adăugate pe lista alimentelor bogate în calciu, legumele cu frunze verzi, somonul, macroul, migdale (una dintre cele mai importante surse vegetale de calciu) și ovăzul. Nu uită de portocale și banane!

Mai trebuie adăugat că o asimilare bună a calciului este stimulată de vitamină D, zinc și magneziu. Vegetalele și peștele gras respectă din plin aceste condiții. Conform datelor recente nutriționiștii recomanda un aport de calciu cuprins între 1000 și 1200  de miligrame pe zi. Femeile pot ajunge și până la 1300 de miligrame de calciu pe zi că urmare a particularităților fiziologice ale metabolismului lor.

Concluzia este: calciul este ideal în dietă!

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto:  Thinkstock/Guliver


Lasă un răspuns

Sus