Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Cand iti strica sportul pielea?

Cand iti strica sportul pielea?

E o parere generala ca exercitiile fizice actioneaza ca un panaceu asupra organismului. Iar efectele lor benefice asupra pielii sunt arhicunoscute. Dar exista tipuri de miscare si afectiuni ale pielii care nu se impaca deloc.

Sportul are ca rezultat oxigenarea si irigarea intensa a tesuturilor pielii, o tonifica si-i dau un aspect stralucitor si sanatos. Dar exista tipuri de exercitii fizice care agraveaza afectiuni pe care pielea le are deja. Alege-ti antrenamentul in functie de gradul de rezistenta fizica, dar si de rezultatei diagnozei pe care o faci pielii tale.

Alergat intensiv

  • CONTRA: Alergatul intensiv nu se impaca, in general, cu sanatatea pielii, pentru ca poate produce ruperea firelor de elastina si colagen din straturile acesteia.
  • PRO: Mersul pe bicicleta sau mersul simplu, pe jos, in ritm un pic alert au proprietati de tonifiere si „curatare” a pielii, prin eliminarea toxinelor care intra in corp din cauza poluarii, a fumului de tigara, a folosirii produselor cosmetice pline de tot felul de substante chimice.

Fitness

  • CONTRA: Fitnessul si, in general, exercitiile de forta statice, in timpul carora transpiri mult, agraveaza situatii delicate ale pielii, precum rozacea, eczemele sau psoriazisul.
  • PRO: Dermatologii recomanda, pentru aceste afectiuni, sporturile intr-un mediu racoros, cum este inotul, pentru ca apa mentine scazuta temperatura pielii, chiar daca transpiri si, astfel, zonele afectate ale pielii nu se inflameaza.

Exercitiile pentru musculatura fetei

  • CONTRA: Exercitiile pentru musculatura fetei nu aduc niciun beneficiu pe termen lung. Din contra, folosite pe termen lung, pot determina aparitia ridurilor suplimentare in zonele suprasolicitate. „Aspectul tanar al fetei este dat de grasimea de sub piele, nu de muschii fetei”, spune Audrey Kunin, dermatolog american. Iar pometii nu se pot exersa asa cum exersezi tricepsul, de exemplu.
  • PRO: Incearca miscarile lente din Yoga sau Pilates. Acestea intind foarte bine muschii si, impreuna cu respiratia constienta si controlata, tonifiaza pielea, dar si muschii faciali, avand, in timp, un efect similar liftingului.


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus