Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Carbohidrati buni in dieta

Carbohidrati buni in dieta

Carbohidratii sunt cele mai hulite componente nutritionale, dar noi iti prezentam carbohidratii buni in dieta. Putini stiu ca 65% din caloriile pe care organismul le primeste trebuie sa vina din carbohidratii cu eliberare lenta: cerealele integrale, legumele, fructele proaspete. Si mai putini stiu ca exceptand carnea, ouale si uleiurile, toate celelalte alimente contin carbohidrati in procent mai mare sau mai mic.

Exista carbohidrati buni in dieta, dupa cum exista si carbohidrati rai pe care trebuie sa-i eviti (zaharul de exemplu). Painea in schimb, care este cap de lista in seria alimentelor interzise, este una din sursele de carbohidrati buni in dieta. Este drept, painea trebuie sa respecte cateva conditii.

Painea este una dintre cele mai sanatoase surse de carbohidrati buni in dieta, carbohidrati care sunt esentiali pentru buna activitate cerebrala. In plus drojdia de bere din paine este o pretioasa sursa de vitamine din grupul B.

Totul cu o conditie: sa alegi painea si alte produse de panificatie facute din cereale integrale, surse de carbohidrati buni in dieta.

Cantitatea este un alt detaliu care face diferenta. In cursul dietelor poti manca o felie de paine la fiecare din cele trei mese principale, dar nu mai mult de 150 de grame. Evident, este permisa doar painea integrala.

Pastele consumate in cantitati rezonabile sunt o solutie foarte buna in perioadele de dieta, cantitatea optima fiind de 150 de grame. Pastele fierte au 70% apa si sunt bogate in carbohidrati care asigura o functionare normala a metabolismului.

Nu poti manca paste decat o data pe zi, de preferat la pranz. Pentru ca dieta sa nu fie afectata nu poti consuma decat paste integrale si doar de trei ori pe saptamana, in antitatea recomandata.

Carbohidratii sunt cele mai hulite componente nutritionale, dar noi iti prezentam carbohidratii buni in dieta. Putini stiu ca 65% din caloriile pe care organismul le primeste trebuie sa vina din carbohidratii cu eliberare lenta: cerealele integrale, legumele, fructele proaspete. Si mai putini stiu ca exceptand carnea, ouale si uleiurile, toate celelalte alimente contin carbohidrati in procent mai mare sau mai mic.

Cartofii sunt o sursa foarte buna de zaharuri cu ardere lenta, fibre, vitamine si minerale. Dimensiunea este cea care face diferenta. Un cartof de marime medie, copt sau fiert, este ideal pentru cina. Simplu, un cartof nu contine mai mult de 120 de calorii, dar aduce carbohidrati sanatosi, vitamine si minerale pretioase, plus o doza importanta de fibre, care in sine sunt un aliat in dieta.

Orezul brun. Diferenta fundamentala intre orezul brun si cel alb este coaja, stratul exterior al orezului, de culoare maro, aflata sub invelisul natural al bobului de orez. Prin curatatea stratului exterior orezul pierde 67% din vitamina B3 (o vitamina extrem de valoroasa pentru organism si mai ales pentru celula nervoasa), 80% din vitamina B1 si 90% din vitamina B6. In plus pierde manganul, fosforul, fierul din bobul de orez, toate fibrele si toti acizii grasi esentiali.

Detaliile de mai sus sunt in sine argumente pentru a arata ca orezul brun este o foarte buna sursa de carbohidrati in dieta si un aliat in curele de slabire.

Nu manca insa orez brun decat o data pe zi, cel mult de doua ori pe saptamana. Tine cont cu ce alte alimente in asociezi. ideal este sa pui alaturi legume, ciuperci, un strop d eulei si suc de lamaie, putina sare si cat mai multe ierburi aromate si, eventual, mult ardei iute.

Acestea au fost alimente care contin carbohidrati utili in dieta.

 

 

Comments

comments

Lasă un răspuns