Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Carbohidratii intr-o dieta de slabire

Carbohidratii intr-o dieta de slabire

Carbohidratii sunt elemente estentiale in nutritia sanatosa, dar sunt primi taiati din meniu in timpul dietelor. Intrebarea care se pune este daca sunt sau nu necesari carbohidratii intr-o dieta de slabire si daca renuntand la ei slabesti mai usor.

Carbohidratii intr-o dieta (fie ca este una normala, fie ca este una pentru scaderea in greutate), furnizeaza energia vitala pentru organism, dar, in acelasi timp, trebuie alesi cu mare atentie pentru ca nu toti sunt sanatosi si nu toti sunt compatibili cu demersul de a pierde in greutate.

Cea mai importanta regula, indiferent daca vrei sau nu sa slabesti este ca alimentele bogate in carbohidrati trebuie consumati in cantitati limitate. Iata care sunt efectele pe care le au carbohidratii intr-o dieta, ce carbohidrati poti manca si in ce cantitate.

Modifica nivelul de insulinahttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/03/13/carbohidratii-intr-dieta-slabire-2.jpg

Cand mananci carbohidrati, corpul tau elibereaza cantitati sporite de insulina. Reactia apare nu doar cand consumi dulciuri, asa cum ai putea crede ci si atunci cand consumi cartofi, porumb, cereale rafinate sau orez alb. Insulina protejeaza grasimile si sustine procesul de depunere al acestora. Prin acest mecanism carbohidratii intr-o dieta blocheaza procesul de scadere in greutate. Asa se face ca o dieta fara carbohidrati te ajuta sa slabesti.

Exista doua tipuri de carbohidrati

Nu multi oameni stiu acest lucru, dar exista doua tipuri de carbohidrati. Mai exact, exista carbohidrati simpli si complecsi. metabolismul este avid dupa carbohidrati simpli pentru ca sunt usor de transformat in energie (prajitura cu zahar, cartofii prajiti). Carbohidratii simpli sunt gasiti in paste, paine si cartofi. Prin urmare, consumul acestor produse blocheaza scaderea in greutate.

Carbohidratii complecsi au nevoie de timp pentru a fi absorbiti de catre organism. Carbohidratii complecsi sunt gasiti cereale integrale, legume si fructe dulci. Acestia pot ramane in dieta si fac parte din carbohidratii utili intr-o dieta de slabire.

Carbohidratii trebuie consumati in cantitatea potrivita

Multe femei la dieta evita complet carbohidratii din alimentatie, dar acest fapt se dovedeste nociv pentru organism. Daca incetezi sa consumi carbohidrati, acest lucru poate fi daunator pentru organism. Carbohidratii furnizeaza energie pentru corpul tau, ceea ce este important pentru buna functionare a corpului. Prin urmare, consuma-i in cantitate minima, dar nu ii elimina din dieta ta si alege mereu variantele de carbohidrati complecsi utili metabolismului.

Cele mai bune alegeri: orez brun (nu mai mult de 150 de grame), cartofi copti, fructele dulci (mere dulci, banane), cerealele integrale (ovaz, grau, secara).

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: FreeDigitalPhotos

 


Lasă un răspuns

Sus