Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Cat de sanatos 
e pranzul tau?

Cat de sanatos 
e pranzul tau?

Uneori, alegi un anume fel de mâncare pentru că eşti prinsă cu alte treburi şi n-ai timp să prepari ce ţi-ai dori. Alteori, ora prânzului te găseşte la serviciu şi ai de ales între a cumpăra ceva pe fugă sau a-ţi pregăti pacheţelul de cu seară ori chiar înainte de a ieşi pe uşă. Sunt şi momente fericite, când ai toată ziua la dispoziţie şi te poţi răsfăţa cu orice delicatesă îţi pofteşte inima. Indiferent de situaţie, află dacă alegerile tale sunt bune sau nu prea!

Sendviş cu de toate

O baghetă de pâine albă, unt sau margarină din belşug, telemea, brânză topită, salam, parizer şi alte mezeluri sunt ingredientele preferate pentru sendviş.

Varianta sănătoasă: înlocuieşte pâinea albă cu una din făină integrală sau de secară. Adaugă felii de şuncă slabă şi un ou fiert feliat sau piept de pui şi rondele de ardei, castravete, roşie. Iar dacă ai poftă de ceva deosebit, poţi folosi pentru „umplutură“ pastă de avocado sau pate de ficat făcut în casă, cu legume din belşug. Nu cumpăra sendvişuri gata preparate, pentru că sunt pline de conservanţi!

Supă-cremă de broccoli

Nu orice mâncare pe bază de broccoli este dietetică. Dacă ai adăugat multă brânză, caşcaval sau smântână în supă ca să fie mai gustoasă, are dintr-odată mult mai multe calorii.

Varianta sănătoasă: prepară supa-cremă cu broccoli şi alte legume pasate (dovlecel, spanac, usturoi, ceapă, ţelină), fără să adaugi ingrediente cu un conţinut nutritiv ridicat.

Tocăniţe

Tocăniţele de pui sau de cartofi sunt delicioase, uşor de luat la pachet şi savurate, de obicei, cu multă pâine proaspătă. Pot fi însă adevărate bombe pentru siluetă.

Varianta sănătoasă: ghiveciul de legume preparat din ardei gras, conopidă, roşii, morcovi, dovlecei, ţelină, ceapă, suc de roşii, fără adaos de smântână sau pâine albă alături (eventual, înlocuieşte-o cu o felie de pâine neagră).

Piept de pui şi cartofi

Toţi nutriţioniştii recomandă pieptul de pui, pentru că este o carne albă, slabă, uşor de digerat. Alături de cartofi însă, nu-i deloc o alegere bună, fie ei fierţi, fie copţi.

Varianta sănătoasă: pieptul de pui cu salată proaspătă de legume, cu broccoli sau ciuperci.

Paste

Sunt pe lista neagră a alimentelor dietetice, dar pot fi o alegere bună dacă nu le mănânci cu sosuri, brânzeturi sau carne.

Varianta sănătoasă: paste din făină integrală, sos de tomate preparat în casă, cu fructe de mare sau ciuperci, pentru un conţinut ridicat de fibre şi mai puţine calorii.

Mâncare chinezească

Dacă vrei să comanzi o porţie de mâncare asiatică, ai grijă ce alegi! Cele cu multe sosuri, orez sau cu spaghete (noodles) în compoziţie pot avea chiar şi 1.000 de calorii/porţie. Nici pacheţelele de primăvară, banana prăjită sau alte mâncăruri preparate cu mult ulei nu sunt recomandate.

Varianta sănătoasă: carne sau peşte, cu legume la wok ori pe plită.

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.23/12.06.2014.

Autor: Andreea Cohuț

Sursa foto: Thinkstock


Lasă un răspuns

Sus