Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Cat de sanatos este sandvisul?

Cat de sanatos este sandvisul?

Deseori esti nevoita sa sari peste mesele principale si sa le inlocuiesti cu produse de tip fast-food, care potolesc foamea, dar duc la tulburari digestive si de metabolism. Sandvisul insa este o gustare sanatoasa, care iti poate aduce multa energie. Dar trebuie sa fii cu bagare de seama la „bombele calorice”, pentru ca nu toate tipurile de sandvis sunt bune. Maioneza si alte grasimi combinate cu proteine multe si de diverse feluri fac sandvisurile apetisante, dar nesanatoase.

Din fericire, exista si sandvisuri gustoase si sanatoase. Acelea preparate de tine, acasa, din ingrediente proaspete. Nu poti stii niciodata ce cumperi din vitrina unui magazin. De obicei, sandvisurile de cumparat contin maioneza, mustar, sosuri sau creme care nu sunt sanatoase deloc. Si chiar daca nu le contin, poti fii sigura ca toate ingredientele sunt proaspate? Sau, mai rau, ca cine a preparat sandvisul avea mainile curate-curate?

Asa ca, cel mai sigur e sa-ti faci tu singura sandvisul. Iata ce paine si ingrediente sa alegi:

Painea

Trebuie sa fie bogata in fibre, sa aiba o valoare nutritiva mare si putine calorii. Painea din faina integrala de grau sau secara este cea mai potrivita alegere. Painea alba are valoare nutritiva scazuta, multe calorii si putine fibre.

Sosul

Pentru a unge feliile de paine, poti prepara un sos din branza framantata, iaurt si castraveti rasi sau diverse legume tocate marunt (patrunjel, marar, usturoi). Nu e bine sa ungi feliile de paine cu margarina sau unt, ori cu maioneze si alte sosuri.

Alimentele

Exista o varietate de ingrediente cu care poti umple sandvisul, iar alegerea lor depinde doar de imaginatia si gustul fiecaruia: feliute de piept de pui fiert sau la gratar, legume de orice fel, branza, bucatele de ou fiert. Nu folosi salam sau sunca feliata, in schimb, foloseste din belsug legume proaspete si condimente, pentru a da savoare sandvisului.

Un sandvis preparat ca la carte are multe beneficii:

  • ajuta digestia, deoarece contine multe fibre vegetale;
  • este un bun aliment anti-stres, datorita vitaminei B si magneziului;
  • fiind bogat in vitamine si minerale, furnizeaza energie pentru intreaga zi.


Lasă un răspuns

Sus