Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Ce contine un ou

Ce contine un ou

In ciuda miturilor, oul este unul din cele mai sanatoase alimente care trebuie incluse mereu in dieta. O dovada este continutul unui ou. Iata ce contine un ou. Albusul inseamna 60% din ou, iar galbenusul 30%, iar 10% il reprezinta membrana si camera cu aer.

Oul contine toti aminoacizii necesari in dieta umana la care se adauga vitamine (toate cu exceptia vitaminei C) si minerale esentiale in cantitati remarcabile. Ouale sunt foarte bune surse de antioxidanti cele mai importante fiind luteina si zeaxantina. Albusul de ou are mai putine calorii, este complet lipsit d egrasime, fiind proteina in stare pura. Galbenusul contine colesterol si grasimi saturate.

Ce contine un ou

Proteine: 6,5 grame
Grasimi: 4,55 miligrame
Calciu: 25 miligrame
Magneziu: 4,4 miligrame
Fier: 0,43 miligrame
Fosfor: 71,3 miligrame
Potasiu: 72,3 miligrame
Sodiu: 62,4 miligrame
Zinc: 0,41 miligrame
Cupru: 0,021 miligrame
Mangan: 0,013 miligrame
Seleniu: 15,4 centigrame
Vitamina B1: 0,04 miligrame
Vitamina B2: 0,255 miligrame
Vitamina B3: 0,039 miligrame
Vitamian B5: 1,64 miligrame
Vitamina B6: 0,061miligrame
Vitamina B9: 26,9 miligrame
Vitamina B12: 0,36 milicentigrame
Vitamina A: 245 UI
Vitamina E: 0,684 miligrame
Vitamina D: 18,3 UI
Vitamina K: 0,119 UI
Acid docosahexaenoic DHA si acid arahidonic AA: 94 miligrame
Carotenoida: 21 milicentigrame

In ciuda miturilor, oul este unul din cele mai sanatoase alimente care trebuie incluse mereu in dieta. O dovada este continutul unui ou. Iata ce contine un ou. Albusul inseamna 60% din ou, iar galbenusul 30%, iar 10% il reprezinta membrana si camera cu aer.

Oul este una din cele mai bune surse de proteine, fier, iod, vitamina B12, vitamina A si acid gras omega 3. Un ou are aceeasi cantitate de acid folic ca si un pahar de suc de portocale. Oul este singurul aliment care contine vitamina B8 esentiala in dieta femeilor insarcinate. Oul este singurul aliment care contine vitamina D.

Colesterolul din ou nu este daunator si oricine poate conuma 5-6 oua pe saptamana fara sa fie expus riscului de a avea boli cardiovasculare.

Esential de stiut despre oua:

Fiecare ou contine 9 aminoacizi esentiali. Un ou are circa 45-50 de grame si are 70-90 de calorii. Indexul glicemic este zero. Ouale previn aparitia cancerului de san. Femeile care consuma cel putin sase oua pe saptamana, poate scade riscul de a avea cancer de san cu 44%. Ouale contin o cantitate ridicata de sulf precum si numeroase minerale si vitamine care mentin sanatoase unghiile si parul. Consumul a doua oua pe zi nu afecteaza nivelul lipidelor. Oul contine in proporie de 80% grasimi sanatoase. Oul reduce riscut de a avea cataracta si previ degenerarea maculara.


Lasă un răspuns

Sus