Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Ce e bine sa mananci dupa 40 de ani

Ce e bine sa mananci dupa 40 de ani

La 40 de ani, orice femeie incepe sa observe micile semne ale trecerii anilor. Un rid pe frunte, 2-3 kilograme in plus si niste fire de par alb gata sa strice buna dispozitie. Este o varsta frumoasa: te-ai implinit profesional si personal. Ai deja copii, dar te simti inca tanara. Totusi, incepi deja sa te gandesti la amenintarea menopauzei si stii ca vei incepe un razboi surd cu kilogramele, care se vor acumula mai usor si se vor topi mai greu. Din fericire, exista solutii.

Preventia, mai buna decat tratamentul

Mai bine incerci sa te mentii supla, in parametrii normali ai varstei, decat sa fii nevoita sa recurgi la diete drastice pentru a ajunge la o greutate care sa nu-ti afecteze sanatatea. Si, pentru a fi sigura de reusita, e necesar sa stii cateva lucruri. In primul rand, fii pregatita pentru instalarea menopauzei si pentru schimbarile hormonale care inevitabil vor aparea.

Estrogenul si insulina – interdependente

Orice modificare a nivelului de estrogen va atrage acumularea de tesut gras, mai ales in jurul taliei si al soldurilor. Nu e obligatoriu sa se intample asta, dar o simpla analiza a femeilor trecute de 50 de ani pe care le vezi pe strada iti va spune ca asa stau lucrurile. Putine sunt cele care reusesc sa scape de acumularea de kilograme dupa aceasta varsta. Tocmai de aceea e bine sa adopti un stil de viata sanatos de pe la 40 de ani.

Consuma carne

Nutritionistii sunt de parere ca dieta zilnica a unei femei adulte ar trebui sa contina 40% proteine, 35% carbohidrati (doar cei cu indice glicemic scazut – cereale integrale, paste integrale, orez brun) si 25% grasimi. Trebuie sa limitezi carbohidratii, pentru ca acestia impiedica eliberarea bolului gastric din stomac, marind productia de insulina. In consecinta, creierul nu primeste la timp mesajul ca te-ai saturat si continui sa mananci mai mult, marindu-i capacitatea. De aici pana la a pune kilograme bune nu e decat un pas. Proteinele sunt singurele care stimuleaza producerea de bila si, implicit, procesul digestiei.

Cele mai bune optiuni:

  • piept de pui
  • pulpa de manzat tocata
  • muschi de porc
  • oua si peste

Mizeaza pe soia

Soia este foarte-foarte bogata in estrogeni vegetali. Si, pentru ca nivelul de estrogen pe care-l produce organismul unei femei incepe sa scada odata cu varsta, prin introducerea acestui aliment in dieta zilnica nu vei face decat sa suplinesti lipsa lui. In plus, soia este usor de digerat, ajuta din plin la scaderea colesterolului si contribuie la reducerea riscului de a face osteoporoza. Cu toate acestea, e bine de stiut ca o cantitate prea mare de soia duce la dereglarea functiilor tiroidei.

Cele mai bune optiuni:

  • iaurt de soia
  • tofu si alte legume bogate in fitoestrogeni, precum nautul (pasta de humus este delicioasa)
  • linte si fasole

Mai putine grasimi

Asta nu inseamna sa renunti complet la grasimi, pentru ca ele au rolul lor in mentinerea sanatatii. Multe femei gresesc eliminandu-le complet din dieta atunci cand vor sa slabeasca. Curios, dar pentru a pune vezica biliara la treaba este nevoie de grasimi. Echivalentul unei lingurite de unt este suficient pentru a o determina sa produca bila, fara de care digestia nu poate avea loc. Alege produsele slabe in grasimi, dar nu complet lipsite de grasime. Si nu uita ca orice femeie are nevoie mai ales de lactate si de branzeturi (si de calciul pe care il contin) pentru a se pune la adapost de riscurile osteoporozei.

Cele mai bune optiuni:

  • branza de capra
  • iaurt natural
  • lapte cu 2% grasimi

Acestea sunt, in linii mari, cele mai bune alegeri pentru o dieta sanatoasa, dupa 40 de ani!

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus