Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Ce inseamna o alimentatie sanatoasa?

Ce inseamna o alimentatie sanatoasa?

Alimentaţia fiecăruia dintre noi trebuie să fie nealterată, neprocesată, tradiţională, şi de asemenea, să corespundă cerinţelor noastre genetice, biochimice şi nutriţionale unice, nu unor teorii sau filosofii la moda.

Sursa alimentelor este extrem de importantă, iar primul pas care ar trebui făcut  în acest sens este ieşirea din supermarket. Reconectarea la sursele primare, cum sunt producătorii tradiţionali sustenabili, este o tendinţă în creştere şi esenţială pentru sănătatea noastră. Evităm astfel practicile industriale care determină alimente pline de toxine, pesticide, chimicale, antibiotice şi hormoni.

Eliminarea totală a unuia din grupurile principale de alimente (proteine, carbohidraţi sau grăsimi) este o tendinţă modernă foarte periculoasă, cu efecte negative asupra sănătăţii. Nu este important numai ceea ce mâncam, ci şi raţiile pe care le consumăm din aceşti macro-nutrienţi, lucru care face posibil în mod real maximizarea energiei, controlul greutăţii şi sănătatea optimă.

Înainte de a începe orice program de vindecare, sunt câteva aspecte care trebuie luate în considerare:

Este esenţială eliminarea tuturor grăsimilor şi uleiurilor industriale procesate, râncede, toxice, cu un conţinut prea mare de omega 6, care generează inflamaţii în corp şi un număr ridicat de dezechilibre metabolice. Acestea sunt: uleiul de floarea soarelui, de porumb, de soia, margarina, grăsimile hidrogenate şi alte uleiuri polinesaturate vegetale.

Din seria grăsimilor şi uleiurilor sănătoase face parte untul crud (nepasteurizat), obţinut din lapte (smântâna) de la animale sănătoase care ies la păşune, crescute fără hormoni şi antibiotice. Uleiul de cocos bio, nerafinat este versatil în bucătărie şi are o mulţime de efecte terapeutice. Uleiul de măsline extra virgin, nerafinat este perfect pentru salate şi soteuri uşoare. Şi nu în ultimul rând, nu trebuie să ne fie frică de grăsimile saturate, care provin de la animale sănătoase; acestea au rolul lor foarte bine stabilit în menţinerea unui metabolism sănătos.

 

Un element puţin cunoscut de consumatori este că acidul fitic prezent în toate cerealele, leguminoasele, seminţele şi alunele determină probleme de sănatate prin reducerea absorbţiei mineralelor. De aceea, încolţirea, fermentarea sau înmuierea cerealelor şi făinurilor, cât şi dospirea autentică a aluatului cu maia –  practici abordate de mii de ani în majoritatea culturilor tradiţionale, vor reduce substantial acest efect nociv. În plus, alimentele obţinute astfel au un panel nutriţional superior şi sunt mult mai digerabile.

Lactatele “vii” sunt acele lactate crude, nepasteurizate şi nealterate, pline de bacterii biodiverse benefice şi enzime intacte, acid conjugat linoleic (CLA), şi mulţi alţi nutrienţi esenţiali pentru o sănătate optimă.  Acestea, cat şi supele concentrate de oase şi organele de animale  sunt alimente care au fost consumate de-a lungul timpului de popoarele tradiţionale pentru bogăţia lor de nutrienţi esenţiali, dar sunt adesea “uitate” în timpurile moderne.

Multi oameni cunosc deja importanţa consumului zilnic de legume proaspete. Dar câţi dintre noi au uitat sau nu ştiu de importanţa consumului de legume fermentate? Murăturile obţinute prin metode tradiţionale de fermentare cu sare sau zer, in mediu anaerob, oferă o sursă bogată de enzime şi lactobacilli benefici pentru sistemul digestiv si cel imunitar.

De asemenea, vlăstarii sunt o completare fabuloasă la cele de mai sus, prin bogăţia de nutrienţi pe care o oferă: pot conţine de zeci de ori mai multe enzime decât fructele şi legumele crude, şi un conţinut mult mai mare de vitamine şi alţi nutrienţi. În topul favoriţilor mei, pe care îi recomand, sunt vlăstarii de floarea soarelui, mazăre, varza roşie şi broccoli.

Având aşadar aceste aspecte în perspectivă, drumul către o sănatăte optimă şi o viaţă longevivă, poate să înceapă! Te aştept cu interes să-ţi exprimi şi tu opinia pe această temă, printr-un comentariu mai jos.

Află mai multe despre Raluca Schachter în interviul acordat aici!


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus