Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Ce mananci dupa fitness

Ce mananci dupa fitness

Exista ideea gresita ca daca faci miscare sau o sesiune de fitness cu scopul de a arde calorii, sa mananci dupa fitness este nerecomandat. Realitatea este exact pe dos. Trebuie sa mananci dupa fitness, dar este important ce mananci, cat si mai ales cand.

Corpul foloseste energie cand faci efort fizic, iar daca nu te hranesti corespunzator risti sa nu mai fii capabila sa lucrezi. Prima recomandare este sa nu mananci dupa fitness, ci sa astepti circa 15-30 de minute.

  • 3 pasi de evitat in fitness

Al doilea sfat este sa exista un echilibru intre grasimi, proteine si carbohirati, temelia fiind carbohidratii cu ardere lenta si proteinele.

Iata care sunt cele mai bune alegeri pentru o gustare sanatoasa dupa fitness.

Oua sau omleta. Proteinele si carbohidratii sunt doua elemente-cheie ale mesei de dupa efortul fizic. Cu cate 70 de calorii fiecare, ouale contin vitamina D si proteine.

Suc de portocale. Cea mai buna cale de hidratare este un pahar de suc de portocale combinat in parti egala cu apa minerala. Primesti si o doza de vitamina C si vei consuma mai mult potasiu decat contin sucurile comerciale dedicate sportivilor. Potasiul este important pentru ca ajuta organismul sa isi ajusteze nivelul fluidelor.  

  • Fitness la serviciu

Chefir. Aceasta bautura din lapte fermentat obtinuta din bacterii probiotice este foarte sanatos. O cana cu chefir contine 11-14 grame de proteine, proteinele fiind sunt recomandate pentru a mentine masa musculara. Proteinele sustin si pierderea in greutate.

Banane. Aceste fructe contin carbohidratii buni de care ai nevoie dupa antrenament. Bananele iti vor ajuta organismul sa mentina un nivel bun al glucozei, care contribuie la regenerarea musculara. In plus, bananele contin potasiu.

Hummus. Este o solutie excelenta mai ales pentru vegetarieni. Hummus-ul contine proteine si carbohidrati care te vor ajuta sa iti mentii energia dupa un antrenament solicitant.

Fructe uscate, seminte si nuci. Daca nu stai bine cu timpul, poti consuma aceasta "gustare" rapida care iti asigura necesarul de proteine si carbohidrati. Semintele de soia ajuta la regenerarea musculara – o jumatate de cana contine 34 de grame de proteine. O alta alternativa o reprezinta o mana de stafide si vreo trei nuci sau doar o mana de miez de nuca.

Ananas. Este perfect sa mananci dupa fitness ananas. Bromelina din ananas este un antiinflamator natural care poate vindeca rani sau umflaturi. Acest fruct este bogat in vitamina C, care la randul sau ajuta la regenerarea tesuturilor.

 


Lasă un răspuns

Sus