Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Ce si cat e bine sa mananci de Sarbatori?

Ce si cat e bine sa mananci de Sarbatori?

Craciunul si Anul Nou trebuie sa ne prinda cu masa imbelsugata ca sa ne mearga bine la anul… spune o vorba din batrani. Ai grija insa: prea multe zile de rasfat culinar te pot costa scump. Daca nu vrei sa treci in noul an cu un surplus considerabil de kilograme si cu o indigestie de zile mari, fii cumpatata!

Care sunt alimentele cele mai daunatoare la mesele festive?

Toate alimentele bogate in grasimi, sare sau cu adaos mare de zahar sunt daunatoare sanatatii si siluetei. Evita pe cat posibil aperitivele pregatite cu maioneza, precum salatele de boeuf sau de icre, jumarile, slanina, carnea grasa, cozonacul si torturile.

Cine are cele mai mari interdictii?

Persoanele in varsta si cele care sufera de boli cronice, precum diabeticii, cardiacii sau persoanele cu afectiuni renale ori biliare, trebuie sa monitorizeze cu atentie tot ceea ce consuma la mesele de sarbatoare. Este ideal ca portiile sa contina multe legume, carne slaba de curcan sau de peste in locul celei de porc si cat mai putina sare si bauturi alcoolice (un pahar cu vin sau un paharel de tarie este permis).

Daca am tinut post, ba chiar am dat jos cateva kilograme, ma pot bucura in voie de bucatele specifice mesei de Craciun?

Faptul ca ai dat jos cateva kilograme este de apreciat, dar in numai cateva zile o sa le pui la loc daca nu adopti un regim alimentar echilibrat. Unde mai pui ca nu e deloc indicat sa-i dai de lucru sistemului tau digestiv dupa 40 de zile in care a fost obisnuit doar cu produse vegetale. Regula de aur este sa gusti cate putin din fiecare aliment, dar nu din toate la aceeasi masa.

 

Cum pot evita indigestia?

Indigestia apare mai ales din cauza combinatiilor alimentare gresite. Chiar daca ti-e pofta, nu ai voie sa consumi dintr-un foc la aceeasi masa: aperitive (mai ales din cele grele pentru stomac) + carbohidrati (precum painea sau cartofii) + preparate traditionale din carne de porc cu un continut mare de grasimi (fripturi, sarmale) + desert.

Daca cedezi acestor combinatii culinare, risti sa-ti suprasoliciti stomacul si ficatul.

Ce bauturi sunt premise la mesele festive?

Bauturile alcoolice au calorii multe, stimuleaza pofta de mancare si, in plus, te pot cadorisi cu o mahmureala pe cinste. Solutia este sa le alternezi cu cele nealcoolice, precum apa minerala.

O alta varianta care functioneaza este sa nu consumi bauturi alcoolice in varianta concentrata: bea whisky cu gheata sau sprituri cu vin alb. Plus: nu bea alcool pe stomacul gol, deoarece mancarea incetineste absorbtia alcoolului.

Pot compensa excesul de mancare prin sport?

Ca sa arzi macar o parte din surplusul de calorii, ar fi indicata o ora de gimnastica intensa pe zi, iar daca nu esti genul sportiv, nu lasa nicio zi sa treaca fara macar o ora de mers pe jos.

Calorii festive

  • Sarmale: 330 kcal/ 100 g
  • Caltabos: 350 kcal/ 100 g
  • Toba: 340 kcal/ 100 g
  • Piftie: 295 kcal/100g
  • Salata de beouf: 150 kcal/ 100 g
  • Salata de icre cu ceapa: 550 kcal/ 100 g
  • Vin dulce: 105 kcal/ 100 ml
  • Sampanie dulce: 115 kcal/ 100 ml

 

Comments

comments

Lasă un răspuns