Cea mai simpla metoda de a slabi

Când vine vorba de dietă cea mai des întâlnită combinaţie este reducerea aportului de calorii zilnice şi exerciţiile fizice. Studii recente realizate pe un grup important de persoane supra-ponderale a dovedit că elementul esenţial şi cea mai simplă metodă de a slabi este somnul bun în timpul nopţii. Este esenţial în cursul programelor de reducere a greutăţii respectarea cu stricteţe a orelor de somn, cel puţin opt ore în 24 de ore şi respectarea orelor de culcare şi trezire.

  • 5 riscuri ale lipsei de somn

Persoanele care dorm mai puţin de şase ore şi care au ore de culcare dezordonate au tendinţa să se îngraşe. Deşi este vorba de o activitate mai degrabă sedentară, somnul trebuie integrat ca alement esenţial, în ansamblul de recomandări (adresate persoanelor obeze şi supraponderale) care se concentrează de obicei doar pe dieta alimentară şi pe activităţile fizice.

Lipsa somnului, o trăsătură a societăţii moderne, accentuează tendinţa de obezitate, în virtutea a două mecanisme distincte, precizează acest studiu, publicat în Canadian Medical Association Journal. Pe de o parte, cercetătorii au observat recent că lipsa somnului determină creierul să genereze senzaţia de foame. În plus, lipsa orelor minim necesare de somn şi somul dezordonat, alterează sinteza de hormoni implicaţi în regularizarea apetitului – leptină, grelină şi mai ales cortizol – limitând astfel eficienţa unui regim alimentar sau determinând acumularea de grăsime.

În ultimii ani, mai multe studii au ilustrat importanţa somnului în lupta contra obezităţii. Unul dintre ele, realizat pe o perioadă de două săptămâni, a demonstrat faptul că pacienţii care dorm cinci ore pe noapte pierd, în medie, cu 55% mai puţin din masa de grăsimi acumulate în comparaţie cu pacienţii care dorm cel puţin opt ore, toată noaptea.

Somul susţine o serie de mecanisme hormonale, care nu au loc decât între anumite momente ale somnului şi care combat acumularea de grasime, reduc apetitul şi mai ales nevoia de grasimi şi dulciuri. S-a mai observat ca persoanele acre dorm sănătos şi corect, cel puţin opt ore pe noapte consumă mai puţine dulciuri, iar nevoiea de dulciuri şi de carbohidraţi se reduce.

Combinate, cele trei elemente: dieta prin reducerea aportului de calorii, mişcarea fizică organizată şi somnul între ore fixe cel puţin opt ore pe noapte este cea mai eficientă cale de a slabi.



Booking.com

Comments

comments

Articole similare

Leave a Reply

Sus