Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Nutriție și diete > Cele mai bune trei diete si cateva detalii despre fiecare

Cele mai bune trei diete si cateva detalii despre fiecare

Sunt zeci de diete care toate promit o silueta de invidiat. Dintre toate acestea de departe cele mai bune trei diete sunt: dieta Weight Watchers, dieta Scarsdale si dietele personalizate. Vorbim despre fiecare in parte cu bune si cu rele.

Dieta Weight Watcher

Prima dintre cele 3 diete ideale si poate si cea mai buna dieta este dieta Weight Watchers.

Dieta este „pe piata” din 1963 si a tratat si a imbunatatit viata a milioane de oameni.

Principiul dietei este simplu. Se stabileste un numar de puncte zilnice, in finctie de varsta, inaltime si greutate. La toate acestea se adauga un pachet de exercitii fizice.

Tot ceea ce se consuma este trasformat in puncte, raportate la continutul de lipidele si la valoarea calorica a acestora. Dieta permite consumul de alimente in limita numarurlui de puncte permis zilnic.

Dieta elimina carentele nutritionale tipice in cazul unor diete disociate, permite satisfacerea preferintelor alimentare ale celui care o respecta si are un sistem de bonificatii pentru cei care se inscriu in barem.

Este o dieta pe termen lung care modifica stilul de viata. Scaderea in greutate este lenta dar de durata.

Dieta echilibreaza constantele biologice si imbunatateste viata. Dieta este o cale de a slabi, practic fara dieta, pentru ca induri restrictiile unei cure de slabire

Are dezavantajul ca tot ceea ce mananci trebuie evaluat si transforma in puncte, iar in absenta unui nutritionist, care sa te invete si sa te coordoneze, poate parea complicat.

Dieta Scarsdale

A doua dieta ideala este dieta Scarsdale, pusa la punct de doctorul cardiolog M. Tarnower.

Aceasta propune o dieta de 14 zile, foarte saraca in calorii.

Timp de doua sptamani aportul caloric este situat in jurul a 1000 de calorii (in conditiile in care aportul zilnic recomandat pentru femei este de 1800 – 2000 de calorii).

Se pot consuma compusi foarte saraci in carbohidrati, cu meniuri bazate pe trei categori de alimente: legume, fructe si proteine (peste, carne).

Reguli:

  • nu este necesar sa manaci tot ce scrie pe lista, dar nu adauga si nu schimba nimic;
  • nu bea nici un fel de bautura alcoolica;
  • singurele bauturi permise sunt: cafeaua, ceaiul, apa minerala cu lamaie si sucurile dietetice, in orice cantitate;
  • manaca legume (exceptand graul, mazarea, cartofii, lintea),
  • intre mese poti manca doar morcovi si telina, in ce cantitate doresti;
  • prepara toate salatele fara ulei, fara maioneza sau alte sosuri.

Pentru a intelege mai bine dieta iata un meniu de o zi.

Micul dejun: o jumatate de grapefruit sau fructe de sezon, o felie de paine din cereale integrale, cafea sau ceai.

Pranzul si cina: carne slaba sau peste cu legume.

Dieta este eficienta pentru cei ambitiosi care vor sa slabeasca rapid, dar in acelasi timp imbunatateste si starea de sanatate a inimii si arederelor.

Dieta este si o eficienta cale de detoxifiere.

Retine:

  • dieta se tine maximum 14 zile ;
  • incearca sa mananci intre 850 si 1000 de calorii pe zi in timpul dietei si intre 1000 si 1200 de calorii pe zi in perioada de mentinere.

Dietele personalizate

Pe locul trei in topul celor mai bune diete se afla dietele personalizate, care respecta indicatiile unui nutritionist si care sunt concepute pentru fiecare persoana in parte si tin cont de caracteristicile de personalitate si metabolism. In plus dietele personalizate tin cont de afectiuni asociate, de rata arderilor interne si de nevoile nutritionale ale celui care respecta o astfel de dieta.

Dietele personalizate sunt ideale mai ales in cazul celor care au probleme cu greutatea, dar care sufera si de unele suferinte asociate, mai ales din categoria bolilor de nutritie, pentru ca dieta personalizata menajeaza si uneori amelioreaza suferinta respectiva.

Dietele personalizate sunt considerate cele mai eficiente diete.

Dieta personalizata implica reducerea aportului caloric la sub 1700 de calorii zilnice si respectarea principiilor de baza ale unei nutritii sanatoase: trei mese pe zi, doua gustari, o alimentatie diversificata zilnic, un aport suficient de fibre si proteine, grasimi sanatoase, din alimente sanatoase (peste gras, nuci, migdale, avocado), si cel putin 30 de minute de miscare care sa sustina dieta, in fiecare zi.

sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

2 thoughts on “Cele mai bune trei diete si cateva detalii despre fiecare

Lasă un răspuns