Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medicina naturista > Cele mai bune alimente cu efect de somnifer

Cele mai bune alimente cu efect de somnifer

Insomnia  este una dintre cele mai des întâlnite afecțiuni ale omului modern. Până a apela la medicamente poți alege soluții naturale și alimente cu efect de somnifer.

Alimentația este estențială în tratarea insomniei și trebuie cunosctue alimentele care au efect de somnifer și cele care îl inhibă.

Astfel alimente precum zarzavaturile, legumele cu frunze verzi, cerealele integrale (ovăzul, orezul brun), ciupercile de toate felurile, fructele, semințele, busuiocul sunt surse bogate de carbohidrați complecși, care au un efect ușor sedativ deoarece cresc secreția de serotonină, neurotransmiterul care induce somnul. Un pahar cu lapte degresat băut seara, înainte de culcare este unul dintre cele mai vechi și eficiente remedii ale insomniei. Laptele conține triptofan care, prin transformarea sa biochimică în serotonină, induce somnul și previne trezirea precoce.

Salata verde are o reputație foarte bună de luptător împotriva insomniei, datorită unor substanțe cu structura similară opioidelor care sunt prezente în salată. Așadar, salata verde ar trebui să facă parte constant din cina zilnică alături de legume, alune și pește. Toate alimentele care conțin vitamina B3 sunt bune stimulatoare ale somnului. Zeama de lămâie, sucul de salată poate fi o băutură delicioasă, care induce în mod efectiv somnul.

Din categoria alimentelor care trebuie evitate de către persoanele afectate de insomnie sunt cafeaua, ceaiul negru, esențele de cola, alcoolul, nicotina, ciocolata, alimentele condimentate, aditivii alimentari, alimentele conservate, sarea și zahărul în exces.

Specialiștii susțin că hipoglicemia nocturnă este un alt element care trebuie evitat deoarece are influență în menținerea somnului. Atunci când scade nivelul de zahăr din sânge în organism se eliberează substanțe care stimulează creierul și declanșează senzația de foame și implicit pot produce insomnie. Cina ușoară, dar bogată în alimente cu ardere lentă împiedică acest proces și favorizează somnul sănătos și odihnitor.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: FreeDigitalPhotos


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus