Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Consumul de fibre ar putea ajuta la pierderea în greutate

Consumul de fibre ar putea ajuta la pierderea în greutate

Persoanele care s-au concentrat exclusiv pe consumul a minimum 30 de grame de fibre pe zi au pierdut în greutate la fel de mult ca persoanele care au urmat o dietă mai complicată, potrivit unui studiu desfăşurat pe durata unui an.

Un regim alimentar permisiv, cum ar fi concentrarea pe creşterea aportului de fibre, ar putea avea efecte mai bune decât o dietă mai restrictivă, precum cea care presupune reducerea aportului de grăsimi saturate. Fibrele dietetice  au efecte complexe pentru metabolism, scad circumferinţa taliei, activează homeostaza lipidelor şi a glucozei, realizează un bun controlul al nivelului de insulină și pot preveni sau diminua inflamațiile.

Circa 25% dintre adulţi, la nivel mondial, suferă de sindrom metabolic, care include simptome precum o talie mare, hipertensiune, glicemie mare, nivel scăzut al colesterolului HDL, niveluri crescute ale trigliceridelor, care cresc riscul de boli cardiovasculare şi diabet.

Dieta cu fibre impune un consum zilnic 25 până la 30 de grame de fibre, din alimente precum legumele şi cereale integrale, în condiţiile în care consumul mediu este de doar 15 grame de fibre pe zi.

Regimul cere o creştere a aportului zilnic de fructe şi legume, cereale integrale şi alimente bogate în fibre şi proteine slabe, reducând consumul de zahăr, sodiu, alcool, grăsimi saturate şi trans, colesterol şi includerea peştelui în dietă, de două ori pe săptămână.

Vezi totul despre regulile si planul alimentar al dietei cu fibre aici

Dieta bogată în fibre a arătat multiple efecte pozitive şi a fost uşor de urmat, lucru ce duce adesea la o menţinere cu succes a acesteia pe perioade mai lungi.

Consumul de fibre trebuie însă limitat în cazul persoanelor care suferă de tulburări ale tractului digestiv sau care suferit de diaree. (Otilia Ignat)

Sursa foto: Thinkstock/Guliver


Lasă un răspuns

Sus