Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Cum adaptezi dieta la tipul metabolismului tau

Cum adaptezi dieta la tipul metabolismului tau

Nu există o dietă perfectă dar exista solutii care te ajuta sa adaptezi dieta la tipul metabolismului tău. Motivul este simplu: fiecare organism este unic! Totuşi, cateva principii sunt constante şi sunt tot atâtea căi prin care adaptezi dieta la metabolismul tău.

Pentru a reduce numarul kilogramelor este necesar, deşi nu este suficient, să reduci cantitatea de grăsimi din alimentaţie. Mai important este să reduci numărul de calorii consumate zilnic şi să faci exerciţii fizice. Pentru menţinerea unei greutaţi corporale constante, consumul indicat este de 2 000 calorii pe zi. Pentru a slabi, trebuie să reduci numarul caloriilor, dar nu mai puţin de 1 500 calorii pe zi.

Dacă slăbeşti mai multe kilograme, într-un interval relativ scurt de timp, după revenirea la un regim alimentar normal, kilogramele pierdute se vor acumula din nou. Ba chiar există riscul de a adăuga în plus.Tactica organismului este simpla. Supus unui regim de austeritate, o dată cu revenirea la un nivel caloric normal, organismul îşi va face rezerve mai mari decat înaintea începerii curei de slabire. În plus, înfometarea induce stari de anxietate, iritabilitate şi este o cauza importanta a insomniilor.

Mananci pe fuga, în picioare, şi înghiţi mancarea pe nemestecate? În fapt cu cat mesteci mai încet, cu atât mănânci mai puţin, deoarece stomacul are timp sa transmita creierului senzaţia de saţietate.

Gustarile şi rolul lor. Fructele, sticks-urile, covrigeii sau pop-corn-ul pot reprezenta o gustare săţioasa, fără un aport semnificativ de grăsimi. Însa, acest tip de alimente trebuie să suplinească, cu elemente nutritive, mesele principale, nu să le înlocuiască. Pentru a nu-ţi deregla metabolismul este foarte important sa iei şi masa de pranz. Alimentele trebuie consumate cu moderaţie, iar în alcătuirea meniului zilnic trebuie să existe un anumit echilibru al principiilor nutritive.

Cerealele (în diverse forme) trebuie sa constituie baza meniului, cu o pondere de circa 45% din cantitatea de alimente consumate zilnic. Nu este indicat sa renunţi complet la grăsimi, dar poţi reduce cantitatea lor condimentand mancarea cu diverse arome puternice.

Un produs cu 0% grasimi nu înseamnă 0% calorii. Cele mai multe din produsele cu zero grăsimi contin mult zahăr. Zaharul bun este  cel obţinut din fructe: banane, caise, piersici, struguri etc.

Este dovedit că cele mai bune diete sunt cele personalizate şi asta pebtru că ele se adaptează la intensitatea metabolismului. dar şi la stilul de viaţă. O dieta buna este cea care impune alimente diverse, în cantitati moderate, multe fructe şi legume cu valoare calorica mică dar nutritive, carne si alte surse de proteine, precum şi alimente bogate in calciu şi fier.

Fie cu ajutorul unui medic nutriţionist, fie singură îţi poti face o dietă. Dieta ideala este cea care impune restricţii alimentare pentru cel putin o luna de zile, care include o perioadă de adaptare la începutul şi la finalul dietei.

Ţine cont de faptul că o dietă este eficientă atâta vreme cât metabolismul este menţinut la nivel ridicat, iar dacă intensitatea acestuia scade, implicit dieta nu mai dă rezultate. metabolismul se leneveşte dupa circa 3-4 săptămâni de dietă.

Apa este un aliat în dietă, după cum trebuie să rămână pe lista cu alimente incluse în dietă şi cele care sunt bogate în nutrienţi şi grasimi sănătoase.

O dieta reuşită, pe care o adaptezi la metabolismul tău este una pe parcursul căreia nu îşi este foame şi care nu-ţi provoacă scaderea randamentului. În plus un semn cara arată că dieta este pe masura metabolismului tău este scaderea lentă şi constantă în greutate.

Afla ce mananca femeile slabe

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

 


Lasă un răspuns

Sus