Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Cum îți afectează stilul de viață sedentar sănătatea

Cum îți afectează stilul de viață sedentar sănătatea

stilul de viata sedentar

Știi deja că nu trebuie să fii sedentară, dar care sunt motivele, mai exact? În acest articol îți vom explica în ce fel îți afectează sedentarismul sănătatea.

Pentru început, ce înseamnă să fii sedentar?

Un stil de viață sedentar înseamnă să ai o activitate fizică mică sau inexistentă. De exemplu, te deplasezi întotdeuna cu mașina personală sau cu mijloacele de transport în comun, la locul de muncă stai doar așezată pe scaun, în timpul liber stai pe canapea și te uiți la televizor sau citești ori petreci timpul la computer.

Cum îți afectează sedentarismul sănătatea?

Lipsa activităților fizice poate duce la:

  • apariția sau agravarea anxietății și depresiei. În jur de 25% din populație suferă de anxietate și 15% din populație suferă de depresie;
  • boli cardiovasculare. Acestea reprezintă cea mai mare cauză a deceselor la nivel global;
  • migrene;
  • diferite tipuri de cancer, printre care și cancerul de sân;
  • diabet. Peste 300 milioane de oameni din întreaga lume suferă de diabet;
  • gută;
  • tensiune arterială crescută;
  • pierderea părului;
  • obezitate;
  • osteoporoză;
  • scolioză.

Cum ne putem schimba stilul de viață?

În primul rând, trebuie să realizezi cât de importantă este sănătatea ta, înainte de a fi prea târziu. Apoi, nu trebuie decât să încerci să faci mai multă mișcare. Asta nu înseamnă să te înscrii mâine la un maraton, ci să începi ușor, pentru a te obișnui cu schimbările.

Chiar dacă ai impresia că nu ai suficient timp pentru sport, chiar și 10 minute pe zi sunt foarte importante. De exemplu, coboară din autobuz cu o stație sau două mai devreme și plimbă-te pe jos, mai ales dacă vremea este plăcută. Dacă ai un parc în apropierea casei, încearcă să ieși la o plimbare măcar o dată pe săptămână, în weekend. De asemenea, renunță la lift și urcă pe scări; evită scările rulante.

După ce te-ai obișnuit cu aceste metode simple de a face mișcare, încearcă să faci acasă exerciții ușoare, care nu consumă mult timp. După aceea, crește durata și/sau dificultatea acestora.

 

Sursă foto: iStock

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus