Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Cum poti preveni sindromul premenstrual?

Cum poti preveni sindromul premenstrual?

<br>

Credinţa comună este că sindromul premenstrual “face parte din viaţă”, un fel de rău necesar , cu care pur şi simplu trebuie să trăieşti. În realitate, această suferintă de ordin fizic, emoţional şi mental poate fi oprită, atâta timp cât se detectează cauzele şi se elimină în mod natural şi neinvaziv .

Care sunt simptomele sindromului premenstrual?

Cu 1-10 zile înainte de ciclul menstrual şi apoi pe durata acestuia, multe femei experimenteazăo serie de simptome supărătoare, cum ar fi: balonare, constipaţie, dureri de cap, dureri ale sânilor, lipsa de energie, iritabilitate, anxietate, depresie, transpiraţii nocturne, insomnie, pofte de dulce sau sărat, hipoglicemie.

Care sunt cauzele sindromului premenstrual?

Sindromul premenstrual este puternic influenţat de dezechilibrele în nivelul hormonilor steroidieni (în special între cortizol, estrogen, progesteron).

Un alt aspect important, dar nu foarte cunoscut, este toxicitatea cu cupru, care influenţează negativ sindromul premenstrual. Înainte de menstruaţie, nivelul de estrogen creşte, împreună cu nivelul de cupru. Dacă există deja un nivel crescut de cupru în corp, o creştere în activitatea estrogenică premenstruală este suficientă să provoace apariţia simptomelor enumerate mai sus.

O acumulare prea mare de cupru în organism are mai multe cauze posibile, printre care: deficienţa de alte minerale şi vitamine în special de zinc, vitaminele B şi C, un ficat disfuncţional, folosirea pilulelor anticoncepţionale, a steriletelor dar şi ca urmarea unei diete vegetariene nepotrivite.

Disfuncţia ficatului va determina incapacitatea de detoxifiere a estrogenului, dezechilibre în nivelul cuprului, bilă insuficientă – care contribuie la eliminare redusă a cuprului şi constipaţie, cât şi producţie scăzută de enzime în ficat, – care afectează digestia.

De asemenea, lipsa exerciţiului fizic contribuie şI ea la înrăutaţirea simptomelor. Exerciţiu fizic nu înseamnă să-ţi dai sufletul într-o sală de fitness, ci şi mersul pe jos în natură, înotul, mersul pe bicicletă, grădinăritul, săritul pe trambulină, yoga, sau orice altă activitate fizică îţi face plăcere şi care te ajută să te menţii într-o formă fizică corespunzătoare.

 Care este rezolvarea sindromului premenstrual?

Vindecarea reală a sindromului premenstrual nu se va întâmpla în urma consumului de diuretice, antidepresive, tranchilizante, pilule anticoncepţionale, medicamente pentru dureri şi progesteron.  Acestea  duc la o toxicitate crescută în organism, deficienţe de zinc, vitamina B6, folat, potasiu, magneziu, şi determină ulterior alte probleme de natură cronică.

În cadrul programelor de sănătate Metabolic Typing®, prin detectarea şi  eliminarea dezechilibrelor biochimice şi metabolice prezente, şi stabilirea unui plan nutritional personalizat, cu alimente neprocesate şi potrivite fiecarui tip metabolic, simptomele negative asociate cu sindromul premenstrual se reduc substantial sau se elimină permanent.

În general, femeile care suferă de sindrom premenstrual sunt deficiente în magneziu, potasiu, zinc, vitamine B, C şi E. O alimentaţie greşită cât şi o suplimentare la întâmplare pot exacerba şi chiar declanşa simptomele negative. Deoarece mineralele lucrează în antagonie şi sinergie unele cu altele este necesară obţinerea unei viziuni complete şi reale pentru o soluţie personalizată.

Cu siguranţă orice femeie işi doreşte „reţeta ei unică” pentru sănătate, şi în prezent există o modalitate eficientă de a obţine acest lucru! Te aştept cu interes să-ţi exprimi şi tu opinia pe această temă, printr-un comentariu mai jos.

 


Lasă un răspuns

Sus