Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Cum procedezi ca sa nu te ingrasi de Sarbatori

Cum procedezi ca sa nu te ingrasi de Sarbatori

 

Am făcut o listă cu sfaturi care te învaţă cum procedezi ca să nu te îngraşi de Sărbători, în fapt un ghid de supravieţuire în faţă tentaţiilor lunii decembrie. Găseşti soluţii care îmbină utilul (un număr rezonabil de calorii) cu plăcutul (bunătăţile din farfurie), astfel ca la 1 ianuarie să ai acelaşi număr de kilograme pe care le aveai şi la 1 decembrie anul trecut! Iata cum procedezi ca să nu te îngraşi de Sărbători.

1. Găteşte cu cap – fiecare fel de mâncare tradiţional are o variantă soft. Untul se poate înlocui cu uleiul vegetal în toate preparatele, smântâna cu iaurtul. Carnea de porc are o alterbativă în carnea de curcan, recomandă Intent.com.
2. Lista de cumpărături – o armă secretă. Tentaţiile sunt imense în orice magazin. Alimentele grase, pline de calorii şi grasmii beneficiază mereu de promoţii în perioadă de Crăciun. Soluţia este să nu te abaţi de la ceea ce este pe lista de cumpărături. Rezistă tentaţiilor, indiferent cât sunt ele de apetisante. Fructe, lactate degresate, carne slabă, legume (proaspete sau congelate), peste şi ingrediente cât mai prietenoase pentru prăjiturile de casă.

3. Puţin nu înseamnă sănătos. O linguriţă de tort cu cremă poate însemna, de exemplu, 50-60 de calorii dintr-un foc! Concluzia este evidenţa: nu ciuguli!
4. Pleacă pe jos de la toate petrecerile! Este o minunată soluţie pentru a te menţine în formă. Aerul rece şi mersul pe jos, minim 15 minute, sunt variantă ideală pentru a arde caloriile adunate din tentaţiile unei petreceri.

5. Mănâncă înainte de petrecere! Mulţi fac greşală de a nu mânca nimic, o zi întreagă, că să facă „economie de calorii” convinşi fiind că, în acest fel, salvează abuzurile alimentare la un chef. Fals! Vei mânca mult mai mult. În plus, pentru că eşti cu burtă goală nu vei putea rezistă tentaţiilor. Aşa că, înainte de petrecere, stai la masă. Mănâncă ceea ce mănânci în mod obişnuit, conform dietei tale. Vei face faţă foarte uşor oricăror tentaţii şi vei fi în formă.
6. Dormi! Toată lumea ştie că somnul este un aliat al siluetelor frumoase. Un trup odihint şi un creier care a dormit suficient nu va avea nevoie de suplimente calorice.

7. Casă ta, un loc sigur. Acasă trebuie să fie locul perfect, locul unde nu trebuie să faci faţă tentaţiilor. Ai grijă ce cumperi, ai grijă ce se află în congelator şi în frigider.
8. Învaţă să apreciezi valoarea calorică a ceea ce mănânci. O bucată de carne cât palmă are în medie 200 de calorii, două linguri cu piure de cartofi peste 250. Un măr – 50. O ceaşca de cafea 20, iar una de cafea cu frişcă peste 80. O felie de tort undeva pe la 300, iar o felie de plăcintă cu mere pe la 180. Nu te obligă nimeni să mănânci tot ceea ce este în farfurie, după cum nu te opreşte nimeni să cureţi glazură de zahăr (hipercalorica) de pe tort.

9. Profită de soare. Ştiu că este iarnă şi că soarele ne este servit în doze mici. Lipsă luminii naturale este una din principalele cauze care te fac să mănânci mai mult. Fă cumpărături în pauză de masă (nu la sfârşitul programului, când afară este deja întuneric), şi mergi mereu pe partea însorită a străzii. Stai în maşină la stop? Lasă geamul jos şi profită de cela 30-40 de secunde de soare. Soarele este o prăjitură din care poţi mânca cât vrei…
10. Nu te lasă copleşită de regulile dietelor. Nu sunt reguli de viaţă şi de moarte, ci un demers care te ajută să te bucuri de viaţă, de sănătate şi de minunăţia Crăciunului.

Crăciun fără kilograme în plus, dacă respecţi aceste sfaturi care te învaţă cum procedezi ca să nu te îngraşi de Sărbători.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns