Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Cum sa faci miscare daca esti sedentara

Cum sa faci miscare daca esti sedentara

 

Sedentarismul este o problema, mai ales în cazul tinerilor care au căzut pradă rutinei şi nu concep ideea de a face mişcare în mod regulat. Există un număr mare de femei care sunt lipsite de activităţi ce le antrenează corpul iar acest lucru poate duce la apariţia anumitor afecţiuni de sănătate cum ar fi obezitatea sau anxietatea si te imbatraneste inainte de vreme.http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/06/20/faci-miscare-sedentara-1.jpg

Poate te întrebi cum să faci mai multă mişcare dacă ai un stil de viaţă sedentar. Îţi oferim câteva trucuri pe care le poţi include în rutina ta zilnică şi chiar dacă par mărunte, ele te ajută să renunţi, fie şi pentru puţin timp, la sedentarism.

► Fă curat mai des în casă. Pune melodia ta preferată pe fundal şi dansează în timp ce dai cu aspiratorul sau ştergi praful. Aşa vei rezolva două probleme simultan: lipsa de mişcare şi dezordinea în casă.
► Înlocuieşte maşina sau autobuzul cu mersul pe jos. Desigur, nu îţi spunem să traversezi zilnic tot oraşul pe jos pentru a ajunge la destinaţie (deşi o poţi face dacă timpul îţi permite), dar încearcă să mergi pe jos de fiecare dată când ai ocazia.
► Urcă scări. Dacă stai la etajul 6, nu mai lua liftul tot timpul, chiar dacă te grăbeşti până la magazin. Orice prilej de a urca câteva scări trebuie să fie bine-primit.

► Joacă-te cu copiii. Ai fi suprinsă câtă energie poate consuma o simplă joacă de-a v-aţi ascunselea şi te vei întreba cum este posibil ca aceşti micuţi să aibă atâta chef şi voie bună.
► Întinde-te des. Dacă petreci multe ore la birou sau în faţa calculatorului, fă pauze dese în care să îţi întinzi muşchii.http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/06/20/faci-miscare-sedentara-3.jpg
► Creşte un animal de companie. Preferabil un câine. Dacă stai la apartament, poate fi chiar şi unul de talie mică. Important e să ai un pretext zilnic de a ieşi din casă pentru a-ţi plimba noul prieten. Un căţel cu siguranţă nu te va lăsa pradă sedentarismului.

► Mergi la sală. Nu privi acest lucru ca pe o metodă de a face mai multă mişcare. Foloseşte-l ca pe o scuză pentru a socializa. Fie că mergi cu cea mai bună prietenă sau cauţi să îţi faci prieteni noi, mersul la sală este o altă activitate ce te ajută să împuşti doi iepuri deodată.
► Joacă jocuri de societate care te solicită fizic. Până şi un simplu joc de mimă necesită puţină mişcare. Twister este şi el o scuză pentru a întinde muşchii. Joacă un badminton la grătar cu prietenii. Aruncă o minge de volei. Prinde un frisbee. Foloseşte orice context de socializare care îţi permite să te mişti puţin.
► Dacă locuieşti la casă şi dispui de o curte generoasă, nu mai ai nici o scuză pentru sedentarism. Mătură curtea, fa-ţi propria ta cursă de obstacole, suie-te în copaci şi tunde gazonul. Curtea îţi oferă locul ideal pentru a face puţine mişcare, departe de ochii lumii.

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus