Esti aici
Femeia.ro > Featured Homepage > Cum să îți menții greutatea după ce slăbești

Cum să îți menții greutatea după ce slăbești

cum iti mentii greutatea

Să începi o cură de slăbire poate fi uneori dificil, dacă nu îți găsești o motivație suficient de puternică. E mai bine în echipă sau de unul singur, dar până la urmă reușim să începem dieta care ne duce la slăbirea mult dorită. Prin voință și disciplină, dieta potrivită ne conduce spre greutatea dorită, dar problema este cum să facem să ne și menținem. Cei mai mulți dintre cei care slăbesc au mari dificultăți în a-și menține greutatea, fiindcă fac greșeli după greșeli. Până la urmă, a te menține e o chestiune ce ține de respectul de sine și de a-ți păstra o autodisciplină.

Dacă analizăm „la rece”câteva idei, trecându-le prin filtrul propriei rațiuni, vom descoperi cum putem să ne ajutăm singuri să ne menținem greutatea. Mulți dintre cei care slăbesc se plictisesc repede de alimentația plină de privațiuni sau să mănânce alimente care nu le fac plăcere, în cantități considerabile. Abia așteaptă să ajungă la linia de final a cursei pentru a se opri din alergat.

Modelul alergătorului

Ați văzut cum reacționează alergătorii de cursă lungă, după ce au depășit linia de sosire? Câștigătorul nu se oprește brusc, cu ușurință mai face o tură de stadion și, în ciuda faptului că încetinește ritmul, se bucură în tihnă de victorie. Chiar și cei care nu au ajuns primii la linia de sosire nu se opresc brusc, ci, învingându-și oboseala, depășindu-și limitele, continuă să alerge câteva zeci de metri, își termină cursa lent, în niciun caz brusc.

Ei bine, alergătorul de cursă lungă ar trebui să ne fie modelul de urmat, dacă dorim să ne menținem greutatea.

Citește și: Cum să eviți efectul yo-yo după dietă

Porții mai mici

Continuă să consumi alimente pe principiul meselor dese, cu porții mici. În felul acesta, nu riști să dai bătăi de cap pancreasului, care ar putea fi supus unor mari eforturi dacă îi oferi porții mai mari și este nevoit să secrete mari cantități de insulină, iar în timp, acest lucru duce din nou la dezechilibre. O dietă sănătoasă are și rolul de a-ți schimba metabolismul, prin urmare nu face pași în sens invers, precum racul.

În loc să folosești farfuria mare, pentru felul principal, în mijlocul căreia să așezi 2-3 alimente, iar imaginea să-ți producă tristețe, alege-ți farfurii mici, poate chiar din cele pentru desert, pe care să le umpli, dar nu și pe verticală. Asta nu înseamnă să cazi pradă „sindromului chipsului” și să îți umpli farfuria cu alimente care nu-ți aduc beneficii. Rămâi la ritmul sănătos: 3 mese și două gustări și nu depăși brusc aportul caloric din timpul dietei.

Ține cont și de felul în care mănânci

Cei mai mulți dintre oameni se concentrează pe ceea ce mănâncă, nu pe felul în care mănâncă. Chiar dacă acum ai slăbit și asta îți aduce satisfacție, nu te întoarce la mesele în fața televizorului, la mesele în fața computerului sau la gustările grăbite, la volan. Concentrându-ți atenția asupra alimentelor pe care le ingerezi, vei fi mai conștient de ceea ce ai în farfurie.

O plantă s-a sacrificat pentru ca tu să o poți mânca (și nu e cazul să treci în extrema cealaltă, a vinovăției, așa este legea firii, acesta este lanțul trofic) și o găină ți-a dăruit un ou, un pește a ajuns din mediul lui natural, direct în farfuria ta. Nu crezi că acestea sunt motive pentru ca masa ta să devină ca o rugăciune de mulțumire, ca un gest de recunoștință pe care îl faci în liniște și în deplină cunoștință, față de toate darurile de pe planetă?

Mănâncă încet, bucurându-te de gusturile alimentelor din farfuria ta, de aspectul și textura lor plăcută. Dacă mesele tale durează mai puțin de 15 minute, e cazul să reconsideri problema timpului consumat la masă. Mai mult, mâncatul încet îți poate îmbunătăți relațiile cu cei care te  însoțesc la masă.

Citește și: 5 principii de alimentație sănătoasă

Cât mai puține alimente procesate

E lesne de înțeles că un aliment, cu cât e mai procesat, cu atât îți oferă mai puține vitamine și minerale, nutrienți pe care îi va pierde în etapele multiple de prelucrare termică. Și, până la urmă, de ce are nevoie organismul nostru pentru o cât mai bună funcționare? Oare nu de vitamine și minerale?

Cei mai mulți dintre nutriționiști recomandă consumul de legume în stare crudă sau opărite un minut, cu o consistență „al dente”. Este modul în care organismul le recunoaște și le digeră mai lesne, dar și modul în care ele pot fi luate la pachet, pentru pauza de masă, fără să sufere modificări ale aspectului.

S-a mers până într-acolo încât s-a afirmat că organismul transformă în depozite toate alimentele pe care nu le recunoaște, dintre acestea făcând parte, desigur, în primul rând cele îndelung prelucrate industrial. S-a mai spus și că, în perioada de consolidare a rezultatelor dietei, ideal este să nu consumi niciunul dintre alimentele pe care nu le-ai avut pe lista de alimente permise, în timpul regimului pentru slăbit.

Îți este greu să recunoști în magazin astfel de produse? Aplică niște reguli simple. Cum le găsești în magazine: pot fi păstrate în cutii din cele mai impenetrabile sau în saci? Gândește-te că legumele crude se găsesc în saci, în timp ce legumele procesate sunt deja ambalate în cutii metalice bine închise. O altă regulă de depistarea alimentelor îndelung procesate este cea a etichetei. Dacă începi să o citești, ți se pare că te afli la orele de chimie din gimnaziu? Ei bine, atunci e mai bine să eviți acel produs. Chiar dacă îți este poftă de un aliment (de exemplu, de ciocolată), poți gusta și păstra pentru mai mult timp gustul dorit, în contact cu mugurii gustativi, fără să ingerezi cantități impresionante. Un cubuleț sau jumătate este suficient pentru a-ți potoli o poftă.

Nu spune stop mișcării, continuă să fii activă

Dacă până ai reușit să slăbești, ai fost consecvent în a merge la sală sau ai alergat zilnic, și în perioada imediat următoare dietei continuă, chiar dacă nu păstrezi același ritm! În loc de efortul susținut de la sală, alege drumețiile montane de la sfârșitul săptămânii, plimbările cu rolele sau cu bicicleta în parc, care te aduc aproape de prieteni care te ajută să-ți menții o bună stare de spirit.

 

 

Sursă foto: iStock

Comments

comments

One thought on “Cum să îți menții greutatea după ce slăbești

Lasă un răspuns