Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Cum sa nu te ingrasi de Paste. Bonus: o reteta delicioasa de cotlet de miel in crusta

Cum sa nu te ingrasi de Paste. Bonus: o reteta delicioasa de cotlet de miel in crusta

Fiecare persoană poate să mănânce sănătos de Paște, fără să se îngrașe și fără să depună un mare efort pentru prepararea mâncărurilor.

Paștele se apropie și din ce în ce mai multe persoane discută despre mâncarea tradițională și despre cum ar trebui să arate o masă îmbelșugată.

Cu toate acestea, în fiecare an, medicii se confruntă, în zilele de Paște, cu cu mii de pacienți care suferă de toxiinfecții alimentare sau pur și simplu au exagerat mâncând prea multe ouă și carne de miel.

Numărul cazurilor de pacienți care suferă, de Paști, după ce consumă prea multe alimente este cauzat și de faptul ca atitudinea lor culinară fără discernământ vine după o perioadă de post, când organismul s-a obișnuit cu alte tipuri de mâncăruri, servite în cantități moderate.

Cum poți să mănânci sănătos de Paște

Indiferent dacă ții sau nu la tradiția culinară, cumpătarea este cheia de boltă a unei alimentații sănătoase, inclusiv în cele trei zile de Paște. Dacă îți place carnea de miel, nu îți refuza plăcerea unei fripturi, însă avem pentru tine o rețetă delicioasă.

Cum prepari cotletul de miel în crustă

Friptura de miel pare nelipsită de pe masa de Paște, însă asta nu înseamnă că nu poți să ieși puțin din tipare. Ai putea încerca cotletul de miel în crustă.

Ingrediente: 10 cotlete de miel, 5 linguri de ulei de măsline, 3-4 căței de usturoi, 2-3 legături de pătrunjel proaspăt, miezul unei franzele, cimbru, rozmarin, zeama unei lămâi, 50 gr de unt și o căniță cu vin roșu.

Mod de preparare

Majoritatea gospodinelor folosesc un astfel de blender, esențial în orice bucătărie, pentru a mărunți și amesteca ingredientele. După ce ai obținut, cu ajutorul blenderului, o pastă omogenă din doi căței de usturoi, verdeața, miezul de pâine și unt, acoperă pasta cu o folie alimentară și pune-o la frigider.

Prăjește puțin cotletele într-o tigaie, pe ambele părți, fără să folosești ulei. Aceasta este, de altfel, cea mai sănătoasă metodă prin care poți prăji carnea de miel, fără să o transformi într-o bombă calorică.

Ia pasta din frigider și întinde-o pe cotletele de miel în mod uniform. Așază totul pe o tavă și pune tava în cuptorul preîncălzit la 250 de grade Celsius, timp de un sfert de oră.

Cu siguranță, carnea a lăsat grăsime în tigaie. Adauga uleiul de măsline, vinul, restul usturoiului (pisat) și pune totul la fiert timp de un sfert de oră, pentru a obține un sos scăzut delicios. Cotletele de miel se servesc cu sosul astfel obținut. Poftă bună!

Ce mai poți mânca în ziua de Paște

Dacă vrei să nu te îngrași, bucură-te de mielul tradițional pe care l-ai preparat conform rețetei de mai sus și evită celelalte alimente tradiționale, mult prea bogate în calorii, precum salata boeuf.

Optează pentru aperitive ușoare. Un platou cu fructe și legume ar putea fi cea mai bună soluție. În plus, combină preparatele grele cu legume bogate în nutrienți, precum broccoli, mazărea sau ceapa și evită pâinea. Dacă vrei, totuși, să mănânci cu pâine, alege pâinea integrala, care este mult mai sănătoasă și mai bogată în substanțe nutritive.

Desertul trebuie să fie ușor. Un desert din fructe te va încânta cu siguranță. Dacă îți place ciocolata, cea neagră, cu cel puțin 70% cacao, are cele mai puține calorii.

Ce mai poți să faci de Paște

Cu siguranță ai câteva zile libere de Paște, pe care nu trebuie să lepetreci în bucătărie. Mâncarea nu este totul! Bucură-te de zilele libere făcând și alte lucruri care nu au legătură cu gătitul și cu masa de Paște.

Bea până la 8 pahare cu apă pe zi, pentru a te hidrata corespunzător și încearcă să faci cât mai multă mișcare. Dacă vremea este frumoasă, ieși la plimbare prin parc sau chiar în afara orașului, în mijlocul naturii, pentru a-ți menține metabolismul activ și pentru a procesa mâncarea cât mai eficient.

În plus, nu mânca până nu mai poți. Porțiile mici sunt și cele care sunt digerate cel mai ușor și te ajută să eviți depunerile de grăsime.

Moderația este secretul unor zile de Paște foarte reușite, când te vei simți bine și te vei relaxa așa cum de mult nu ai mai făcut-o.

 

Foto: Shutterstock


Lasă un răspuns

Sus