Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Cum sa slabesti fara sa renunti la pofte

Cum sa slabesti fara sa renunti la pofte

Este gresit sa incepi planul de slabit gandindu-te ca trebuie sa te privezi de toate poftele si gusturile care iti plac. De cele mai multe ori, dietele drastice esueaza pentru ca intervin frustrarile. Cel mai important intr-o dieta e sa te acomodezi usor cu noul meniu. Restrictiile nu fac altceva decat sa te saboteze. Multe dintre alimentele interzise in majoritatea dietelor sunt de fapt sanatoase, ba chiar te pot ajuta sa slabesti!iata cum poti sa slabesti fara sa renunti la pofte.

Painea

Pentru noi, romanii, painea inseamna ceva mare, alb, pufos, cu coaja crocanta si aburinda. Daca ai renuntat la acest tip de paine, ai procedat corect. Dar nu e deloc bine pentru sanatatea ta sa renunti complet la paine. Inlocuieste-o cu painea integrala, care contine tarate, celuloza, vitamine si saruri minerale. In plus, aportul ei caloric este scazut, deci nu ingrasa.

Ciocolata

S-a demonstrat recent ca un consum zilnic, dar moderat, de ciocolata amaruie pune pe fuga poftele de sarat, dulce si grasimi. Ciocolata amaruie are si alte beneficii: reduce tensiunea arteriala si riscul aparitiei bolilor cardiovasculare.

Pastele

Folosirea pastelor fainoase in dieta trebuie sa tina cont de doua reguli. Prima se refera la combinatiile nesanatoase pe care le facem cu pastele fainoase pentru placerea gustului (de exemplu, sos de branza ori carne). Combinate doar cu sos de rosii sau cu legume proaspete (adaugate la final) si cateva picaturi de ulei de masline, pastele nu ingrasa. Cea de-a doua regula: pastele care fac bine si la sanatate, si la silueta, sunt cele din faina integral – au multe fibre, minerale si vitamine din complexul B.

Orezul

Incearca o salata de orez brun la pranz si vei vedea ca te va salva de pofta de dulce de dupa masa. Mai mult, daca schimbi orezul alb cu unul brun sau basmatic, inscrii puncte la capitolul sanatate, deoarece orezul brun contine multe fibre, de mare ajutor in lupta cu colesterolul. In plus, ajuta la normalizarea tensiunii arteriale si protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare si a aterosclerozei.

Afla restul detaliilor si cum poti sa slabesti fara sa renunti la pofte pe pagina urmatoare

 

Iata restul sfaturilor care te pot ajuta sa slabesti fara sa renunti la pofte. Nu uita ca ceea ce face diferenta este cantitatea!

Grasimile

Daca vrei sa fii gras, elimina grasimile din alimentatie – pare logic, dar e complet gresit! Fara grasimi, organismul nu va fi in stare sa absoarba o multime de vitamine esentiale sanatatii (A, D, E si K). Mai mult, persoanele care imbratiseaza o dieta foarte saraca in grasimi se pare nu doar ca nu slabesc, ci dimpotriva se ingrasa. Explicatia e simpla: exista doua mari categorii de grasimi: esentiale (pe care corpul nu le poate produce) si neesentiale (pe care le obtine prin diverse transformari). Aceste transformari reprezinta un stres pentru organism si, pe termen lung, se poate ajunge la diverse tulburari hormonale si de metabolism. Alege grasimile sanatoase din migdale, peste, ulei de masline, nuci, seminte de struguri si ulei de porumb.

Carnea rosie

Combinatie sanatoasa: carne slaba de porc, vita sau pui cu sos rosu + 3 linguri cu orez fiert + o salata.

Carnea rosie este bogata in fier, contine vitamina B12 – care mentine sanatoase celulele nervoase si globulele rosii – si zinc – care ajuta sistemul imunitar sa functioneze normal. Proteinele din carnea rosie sunt de neinlocuit pentru muschi si oase. Restrictiile de care vorbesc nutritionistii si care se aplica acestui aliment sunt legate de cantitate si modul de preparare. Astfel, poti consuma 100 grame de carne rosie slaba, o data sau de doua ori pe saptamana, dar cat mai putin prelucrata. Altfel spus, gatita pe plita sau la gratar.

Lactatele

Unele lactate, cum sunt iaurturile si branza, sunt de un real folos cand vine vorba de dat jos kilograme. Iaurturile in special contin probiotice, importante pentru o digestie buna si pentru sanatatea generala organismului. Un studiu arata ca marirea dozei zilnice de calciu procurat din lactate (de la 800 la 1.200 mg, adica trei portii de lactate pe zi) ajuta corpul sa retina mai putine grasimi. Cu alte cuvinte, sa slabeasca repede.

Fructele

Pentru ca fructele contin zahar, multi nutritionisti le incadreaza la dulciuri si nu le recomanda in dietele de slabit. Pe de alta parte, fructele sunt sanatoase, contin fibre, vitamine si putine calorii. Unele! Cand vrei sa slabesti, ar trebui sa stii care sunt fructele cele mai potrivite. Iata cateva: struguri, pepeni galbeni si rosii, capsune, zmeura, afine, piersici.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus