Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Cum scapi de nevoia de dulciuri

Cum scapi de nevoia de dulciuri

 

 

Nevoia de dulciuri este o problemă, mai ales că simpla negare a dorinţei, fireşti şi normale, de a mânca zahăr nu este o soluţie. Dulciurile (indiferent de natura lor) sunt necesare unei diete normale, deci dulciurile nu trebuie scoase de tot din alimentaţie, ci trebuie consumate cu moderaţie, mai ales din surse sănătoase.

Pe de altă parte nutriţioniştii avertizează asupra riscurilor aduse de consumul ridicat de zahăr şi oferă o serie de soluţii prin care este satisfăcută nevoia de a consuma dulciuri, dar în limite normale şi în mod sănătos. Tot experţii nutriţionişti spun că dacă simţi nevoia de a consuma alimente dulci nu trebuie să renunţi de tot la acestă necesitate, ci doar să fie moderaţi. Un aliment dulce, când şi când, este util organismului şi nu prezintă riscuri pentru sănătate.

Iată câteva soluţii care te pot ajuta să scapi de nevoia de dulciuri, mai ales când aceasta este exagerată.

Un somn sănătos poate reduce dorinţa de a consuma zahăr. Atunci când nu este odihnit îndeajuns, organismul are nevoie de zahăr pentru a suplini lipsa de energie, de unde nevoia de a consuma dulciuri.

Folosirea de condimente ca vanilie, nucşoară, scorţişoară şi cardamom pentru aromatizarea unor feluri de mâncare şi băuturi, fără a adăuga zahăr, te poate ajuta, de asemenea, să scapi de nevoia de dulciuri.

Excerciţiile fizice sunt utile mai ales dacă foloseşti dulciurile ca pe o metodă de rezolvare a problemelor emoţionale. În acest caz, o jumătate de oră de alergat prin parc, sau tot atâta timp petrecut la sală te poate ajuta să scapi de nevoia de dulciuri.

Deficienţele nutriţionale pot face dorinţa de a mânca alimente dulci mai intensă. Anumiţi nutrienţi par a avea un rol important în controlul glicemiei, între care se numără cromul, vitamina B3 şi magneziul. În consecinţă alimentele bogate în astfel de compuşi pot fi utile, mai ales în cazul unor deficienţe nutriţionale combinate cu pofta de zahăr.

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus