Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Cum slabesti in timpul postului

Cum slabesti in timpul postului

Postul este o dietă vegetariană şi te poate ajuta să slăbeşti frumos şi sănătos. Postul este o cale prin care organismul se curată de toxine şi de grăsimile în exces, mai ales de cele de origine animală, astfel că poţi să slăbeşti în timpul postului,dar numai dacă vei mânca sănătos în post, excluzând înlocuitorii de genul: salam de post, caşcaval de post şi alte aberaţii de acest gen.

În post alimentele permise sunt exclusiv vegetale. Carnea, lactatele, ouăle şi grăsimile animale sunt trecute pe lista cu alimente interzise. Ceea ce rămâne este o sursă excelentă de sănătate şi vitalitate, pentru că toate vegetalele (legume şi fructe), sunt foarte bogate în vitamine şi minerale. Au, în plus, fibre care te ajută să reduci valoarea colesterolului şi să scapi de câteva kilograme, prin mobilizarea depozitelor adipoase.

Vegetalele din această lista, fructe şi legume au marea calitate de a avea foarte puţine calorii, asftel că nu mai are nici o importantă câtă mâncare îţi pui în farfurie. Mai mult, toate sunt săţioase, uşor de găsit şi foarte uşor de preparat. În post farfuriile sunt pline, dar numai dacă alegi alimente sănătoase! 
 
 
Spanacul. Ştiai că ai nevoie de 15 porţii mari de spanac pentru a ajunge la 100 de calorii. Cum îl mănânci? Dacă este foarte proaspătă sub formă de salată cu felii de portocale şi seminţe de pin. Dacă este fiert sub formă de piure cu ulei de măsline, suc de lămâie, usturori şi leuştean. Merge perfect cu mămăligă rece sau cu pâine prăjită. Dacă vrei un plus de savoare adaugă câteva roşii uscate în ulei seminţe de pin şi de floarea soarelui uşor rumenite. Spanacul are vitamină K, fosfor, calciu, potasiu, zinc şi seleniu, dar şi un hormon care ajută ţesuturile să se regerereze mai repede.

Kiwi este o binecuvântare. Practic kiwi intră în categoria mult lăudată a fructelor de pădure. Este însă un fruct uriaş. Abundă în potasiu, vitamină E, dar şi în suficientă vitamină C cât să-ţi ajungă pentru o zi întreagă. În plus, fructul conţine şi o treime din doză zilnică recomandată de vitamină K.  
 
Sfecla îţi oferă un pachet de 16 vitamine pentru nişte calorii pe care le poţi număra pe degete. În acelaşi timp, primeşti de trei ori mai mult decât doză zilnică necesară de vitamină K, jumătate din cea de vitamină A şi 16% din vitamină E, despre care studiile arată că ascute capacitatea de concentrare. O poţi mânca sub formă de salată. Dacă vrei să transformi salată (din sfeclă coaptă), într-o mâncare mai consistenţă adaugă fulgi de cereale integrale sau fulgi de migdale. Cu ulei şi oţet basamic sau suc de lămâie, poţi mânca până te saturi. Şi este şi foarte gustoasă. 

 
Ardei gras verde şi roşu este perfect pentru satisfăcut poftă de ronţăit. Este foarte gustos şi poate fi mâncat în orice cantitate. Dintr-un ardei verde vei obţine mai multă vitamină C decât ai primi de la o portocală şi doar un sfert din caloriile aferente. Conţine şi vitamină A şi fibre.

Ţelină este o binefacere pentru sanate. Când ai mâncat ultima salată de ţelină cu mere şi morcov, alături de felii subţiri de pâine integrală prăjită şi  stropite uşor cu ulei de măsline? În afară de faptul că este unul dintre cele mai puţin calorice alimente, are şi mulţi nutrienţi (vitamină A, K, potasiu, acid folic), fitochimicale care îţi relaxează muşchii, cresc fluxul sanguin şi previn depunerile de pe artere.
 
Broccoli este una din legumele ideale în post. Se poate mânca fără restricţii şi este pur şi simplu delicios copt, cu migdale sau nucă pisată, ulei şi suc de lămâie. O porţie mare abia dacă sare de 100 de calorii, oferindu-ţi şi vitamină K, care ajută la o bună funcţionare a ficatului. Are şi vitamină A, C, calciu, acid folic, fier şi mai multe proteine decât spanacul.
 
Ciupercile
sunt un dar pentru care ar trebui să mulţumim Creatorului în fiecare zi. O ciupercă mică are în jur de 2 calorii, ceea ce înseamnă că poţi mânca fără limite. Cele sălbatice sunt bogate în antioxidanţi şi pot fi gătite în vin roşu, pentru a beneficia şi de resvestrarolul din acesta, combinaţia îmbunătăţindu-ţi sistemul imunitar. Şi cele de cultură sunt foarte sănătoase, au minerale şi vitamine, dar şi proteine de calitate. Merg foarte bine simple călite, coapte sau alături de orez. În plus sunt foarte bune, crude în salate. 

 
Dovlecei. Din fericire găsim aceste minunate legume şi vară şi iarnă. Au foarte puţine calorii şi sunt versatile. Se pot prepară în zeci defeluri, sepot mânca cruzi sau se pot adaugă în prăjituri. Au vitamină C şi B6, care îţi ţin în cea mai bună formă sistemul imunitar şi pe cel nervos. Aceste legume conţin şi proteine.
 
Varză albă şi în special varză roşie
este sănătoasă şi nu are deloc multe calorii. În plus, ea conţine substanţe care apăra celulele de radicalii liberi. Mării mâncători de varză au un risc redus de a face cancer.
 
Conopida are elemente anti-cancerigene care îţi protejează organismul în schimbul a foarte puţine calorii. Poate fi preparată în cele mai diverse feluri, dar eu iubesc conopidă coaptă cu nucă. Şi poţi mânca pe saturate, scrie fitbie.msn.com. 

Postul, o altfel de dieta
 
Această ar fi lista scurtă a alimentelor care pot repezenta temelia dietei de post. Se mai poate adaugă fasolea uscată şi fasolea verde, roşiile, dar şi sucul de roşii, că să nu mai vorbim despre fructele uscate care îţi pot satisface nevoie de dulce, dar şi necesarul de proteine. 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus