Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > (P) Cum te afectează lipsa somnului și cum te asiguri că dormi bine

(P) Cum te afectează lipsa somnului și cum te asiguri că dormi bine

Cele 8 ore de somn din fiecare noapte sunt cele mai dorite momente din zi, pentru unii oameni, sau par a fi o adevărată pierdere de timp pentru alţii. Realitatea este că sunt extrem de importante, atât pentru o stare foarte bună pe parcursul zilei, cât şi pentru o viată lungă şi sănătoasă. Organismul nostru are nevoie de somn la fel cum are nevoie de mâncare şi de apă, iar cantitatea de somn contează şi ea foarte mult.

Care sunt efectele lipsei somnului?

Dacă pierzi nopţile sau pur şi simplu nu poţi să dormi, rezultatele nu sunt dintre cele mai plăcute:

  • Ajungi să ai o stare de oboseală frecventă, prezentă pe tot parcursul zilei;
  • Iţi pierzi eficienţa la locul de muncă, la scoală sau oriunde trebuie să fii activa;
  • Iţi pierzi buna dispoziţie;
  • Prezinţi un risc crescut de a te îngraşa, deoarece în corp apar nişte schibări hormonale care te fac să manânci mai mult;
  • Prezinţi un risc crescut de a dezvolta boli precum diabetul.

Ce trebuie să faci pentru a evita aceste probleme?

Evident, trebuie să dormi. Un prim pas ar fi să iţi faci un program cât mai corect, care să implice 7-8 ore de somn pe noapte. Este bine să dormi între 22:00 şi 6:00 , primele 4 ore fiind esenţiale pentru o odihnă cât mai bună.

Alimentaţia este şi ea foarte importantă, fiind de evitat alimentele grase şi grele înainte de ora de culcare.

Poate cel mai important, însa, este sa ai o saltea care să iţi permită un somn de bună calitate. Modul în care corpul îţi este aşezat în timpul somnului are o importanţă uriaşă şi poate să facă diferenţa între a fi odihnit şi a nu fi odihnit. Multumită unei saltele de bună calitate te poti trezi dimineaţa cu o stare de bună dispoziţie, ceea ce contează extrem de mult.

Cum alegi salteaua de pat perfectă pentru un somn perfect?

Prea multe lucruri ” perfecte ” în întrebare, însă chiar dacă pare un clişeu, există salteaua perfectă. Nu este o perfecţiune universală, ci mai degrabă o perfecţiune personalizată. Salteaua perfectă pentru tine nu va fi salteaua perfectă şi pentru alţi oameni din jurul tau, motiv pentru care trebuie să ai câteva cunoştinţe de bază despre saltele.

Pentru a te asigura că faci o achiziţie inteligentă, primul lucru pe care trebuie să îl faci este să mergi la un medic. Acesta îţi va oferi un consult şi îţi va recomanda tipul de saltea pe care poti să dormi in deplină siguranţa. Pentru unii oameni sunt bune saltelele cu o fermitate mare, în timp ce pentru alţii, pernele moi sunt cele care asigură un somn perfect.

Odată ce ai un verdict din partea doctorului, poţi să începi căutările. Ai de ales între mai multe tipuri de saltele:

  • Din spumă cu memorie;
  • Cu arcuri;
  • Cu latex.

Fiecare dintre aceste tipuri de saltele oferă avantaje şi dezavantaje, însă doar una este ideală pentru tine. În funcţie de sfatul medicului şi de preferinţele tale poţi lua o decizie înţeleaptă. Pe lângă criteriile ce ţin de sănătate, mai poţi alege salteaua şi în funcţie de alte elemente.

Astfel, este bine să optezi pentru o soluţie de lungă durată, care să se deformeze greu sub acţiunea corpului tău şi care să aibă o grosime cât mai mare. De regulă, saltelele trebuie să fie schimbate o dată la 6-7 ani de la prima folosire, însă saltelele moderne, de foarte bună calitate, pot avea o durată de viată mult mai mare.

Cum întreţii salteaua?

Nu este suficient să ai o saltea bună. Dacă vrei sa te bucuri de calitaţile ei foarte mult timp, trebuie să o şi îngrijeşti. Din fericire, îngrijirea este destul de simplă. În primul rând, trebuie să te asiguri că roteşti salteaua şi că o întorci de pe o parte pe alta de cel putin 2 ori pe an, în asa fel încat punctele de presiune generate de corpul tău să nu solicite aceleaşi părţi ale saltelei. De asemenea, trebuie să aspiri salteaua, din când în când şi să o aeriseşti.

O saltea bine îngrijită îşi poate păstra proprietăţile pentru o perioadă mare de timp şi cel mai important, poate contribui în mod decisiv la sănătatea ta.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus