Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Cum transformi retetele clasice in retete dietetice

Cum transformi retetele clasice in retete dietetice

femeie in bucatarie

O fi rețeta aceea veche de la bunica bună de te lingi pe degete, dar te-ai gândit câte calorii se găsesc într-o porție? Umblă puțin la conținut, transforma rețetele clasice în rețete dietetice și vei păstra intacte nu doar savoarea preparatului, ci și linia siluetei.

În loc să te înfometezi și să te umpli de frustrări, drege salata cu ulei de măsline în locul celui rafinat, pune în budincă brânză slabă de vaci sau pur și simplu gătește mâncarea preferată într-o oală de fontă care nu se arde, pentru a elimina astfel uleiul nociv, plin de grăsimi. Pune în aplicare aceste trucuri, care te vor ajuta să reduci grăsimile, caloriile și sarea din rețetele tale preferate:

Grăsimi

Când ai de copt ceva, folosește jumătate din cantitatea de unt, margarină sau ulei din rețeta inițială și înlocuiește restul cu sos de mere neîndulcit, banane pasate sau piure de prune.

Zahăr

Redu cantitatea de zahăr la o treime sau la jumătate. În locul lui, adaugă condimente – scorțișoară, cuișoare sau esențe aromate de vanilie ori migdale.

Sare

Redu la jumătate cantitatea sau scoate-o cu totul, fie că gătești mâncăruri cu sos, salate, supe sau alte preparate. Dacă e vorba de produse de patiserie care trebuie să stea la dospit, experimentează – ar putea fi necesară puțină sare; altfel, acestea ar putea să nu crească suficient.

Paste

Folosește făină integrală și prepară tu pastele în loc să le cumperi din comerț, cu adaosuri pline de calorii. Vei tripla aportul de fibre și vei reduce substanțial motivele să faci colăcei. Și nu ne referim la cei copți în cuptor, ci la cei inestetici de pe abdomen.

Lapte

Prepară un desert pe bază de lapte fără grăsimi – vei scăpa de 66 de calorii și aproximativ 8 g de grăsime/ceașcă.

Carne

Când gătești tocăniță, redu cantitatea de carne necesară și înlocuiește-o cu legume. Caloriile și grăsimile rele scad considerabil; în schimb, te vei bucura de un surplus de vitamine, minerale și fibre.

Toppinguri

Elimină sosurile pe care le folosești de obicei pentru a asezona o salată sau a orna o prăjitură. Glazurile, toppingul de nucă-de-cocos sau cele din frișcă sunt bogate în grăsimi nesănătoase și mustesc de calorii.

Alte adaosuri

Renunță la murături, măsline, unt, maioneză, muștar, siropuri sau jeleuri, care conțin cantități impresionante de sare, zahăr, grăsimi și calorii. Dacă rețeta o cere, folosește cu măsură sos de soia dietetic, cu un conținut scăzut de sare.

Brânză

Dacă în rețeta originală ar trebui să adaugi o ceașcă de brânză cheddar rasă, pentru o variantă mai sănătoasă, redu cantitatea la o jumătate de ceașcă sau înlocuiește-o cu una dietetică.

Metode de gătit sănătoase și dietetice:

  • Mâncarea este mai sănătoasă dacă o gătești prin fierbere, coacere, frigere, sotare sau la aburi.
  • Băițuire: dacă trebuie să scufunzi carnea sau legumele în ulei sau într-un sos, prepară-l dintr-o cantitate mică de vin, suc de fructe și de legume sau zeama de la supa de legume.
  • Vase nonaderente: folosește recipiente pentru gătit din materiale speciale, de care nu se lipește și în care nu se arde mâncarea; în plus, nu trebuie să adaugi grăsime pentru frăgezire.
  • Nu uita: înainte să prepari un fel de mâncare, aruncă o privire pe lista de ingrediente și vezi la ce ai putea să renunți și ce să adaugi pentru a o transforma într-una dietetică, sănătoasă și savuroasă. Nu-ți pierde răbdarea – s-ar putea să fie nevoie să repeți experiența de câteva ori, până când vei crea echilibrul perfect dintre gust și valoare nutritivă.

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.35/2014
Autor: Adriana Moscu
Sursa foto:© DragonImages – Fotolia


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus