Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medicina naturista > Cure de toamnă împotriva gândurilor negre

Cure de toamnă împotriva gândurilor negre

cure de toamna

Acum, când soarele e din ce în ce mai zgârcit, poţi încerca să păcăleşti puţin toamna cu multă culoare. Curele cu fructe şi/sau legume sunt recomandate nu numai contra stresului, ci şi pentru întărirea organismului pentru iarnă.

Cura cu agrişe

Antioxidant puternic, agrişele sunt recomandate pentru întărirea imunităţii organismului şi împotriva anxietăţii şi stresului. Conţin acid citric, acid malic (excelent în acidificarea urinei), acid tartric, celuloză (ideală în reglarea tractului intestinal), calciu, fier, fosfor, pectine, potasiu, sodiu, substanțe grase, puţine zaharuri, vitaminele A, B1, B2, C, P.
Cum se ţine: 100-150 g pe zi, fructe ca atare, timp de două săptămâni.
Contraindicaţii: supradozarea provoacă o criză hipogligemică (scade brusc zahărul din sânge).

Agrişele au importante beneficii pentru fertilitate şi protejează întregul aparat reproducător.

Cura cu spirulină

Este bine-cunoscută pentru pigmentul albastru, o proteină care inhibă celulele canceroase, şi conţinutul mare de betacaroten şi fier, care se digeră cu mare uşurinţă. Printre alte minuni pe care le face, spirulina este un puternic antioxidant şi conţine triptofan, un aminoacid care ajută la secreţia de serotonină, hormonul bunei dispoziţii, duşmanul stresului.
Cum se ţine: se ia sub formă de pudră (se găseşte în orice farmacie sau plafar), câte 3-5 g/zi, de preferinţă dimineaţa, pe stomacul gol, cu o jumătate de oră înainte de masă, în cure de una, două sau trei luni, cu pauză de 15 zile sau o lună (la cura de trei luni). Spirulina se poate administra şi copiilor peste un an, dar sub supraveghere medicală.
Spirulina conţine 65-71% proteină (cea mai mare concentraţie dintre toate alimentele).

Cura cu coji de mere

În cojile merelor există cantităţi mari de quercetină, o flavonoidă cu acţiune puternică antioxidantă, care amplifică acţiunea vitaminei C. Datorită efectelor calmante surprinzătoare, cura cu coji de mere ajută în neurastenii, palpitaţii, tahicardie. Combate insomnia şi reglează stările proaste provocate de menopauză.
Cum se ţine: timp de 1-2 luni, cu înainte 5-10 minute de fiecare masă principală, bei câte o cană cu ceai de coji de mere. Se prepară din coji uscate, apoi mărunţite; pui o lingură rasă la o cană cu apă rece. Laşi să clocotească 2-3 minute, apoi iei de pe foc, acoperi pentru 2-3 minute. Strecori şi bei călduţ, fără zahăr, cu înghiţituri rare.

Ceaiul de coji de mere stimulează digestia şi protejează ficatul.

Tu ce cure de toamnă te-ai gândit să urmezi?

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.39/2014
Autor:  Irina Tudor Dumitrescu
Sursa foto: pixabay


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus