Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > De ce esueaza dieta hipocalorica

De ce esueaza dieta hipocalorica

Daca nevoile tale energetice sunt mai mari decat caloriile pe care le consumi, organismul isi va lua combustibilul din grasimile de rezerva, ceea ce duce la scaderea in greutate. Aceasta este principiul teoretic, dar in practica se intampla sa nu slabesti desi reduci aportul caloric. De ce esueaza dieta hipocalorice si de ce nu slabesti desi ai redus semnificativ din aportul caloric? Iata care sunt motivele pentru care esueaza dieta hipocalorica.

Obezitatea, cauza caloriilor?

Teoria caloriilor, care a fost formulata in anii 30 de doi medici americani (Newburg si Johnston), arata ca obezitatea este rezultatul unei alimentatii prea bogate in calorii. Teoria a devenit atat de populara, incat si azi, in contextul inflatiei de diete, reducerea aportului de calorii a ramas cea mai populara dieta. In studiul publicat, cei doi dieteticieni sustineau ca daca nevoile de energie ale corpului sunt mai mici decat caloriile consumate apare un excedent de calorii, pe care organismul il va stoca sub forma de grasimi. In replica reducerea caloriilor nu duce la rezultate durabile in ceea ce priveste scaderea in greutate sau, conform experientei, efectele nu sunt de durata.

Care e mecanismul in dieta hipocalorica?

Daca iti obisnuiesti organismul cu un anumit numar de calorii – de exemplu, 2000, si te decizi ca vrei sa slabesti scazand la 1500, vei reusi sa obtii rezultate, fiindca organismul va folosi drept combustibil din grasimile de rezerva. Intr-o perioada scurta, organismul se va deprinde si cu acest obicei, iar slabirea va stagna. Din instinct de supravietuire, corpul isi va face din nou grasimi de rezerva. Cercul vicios se reia. Paradoxul este ca, desi mananci mai putin, nu slabesti si sunt situatii in care chiar incept sa te ingrasi. Si ajungi sa te intrebi „nu inteleg cum de se pune, ca eu mananc doar o salata!“

Reguli pentru o dieta hipocalorica eficienta

Prin urmare, corpul trebuie obisnuit cu un stil de viata sanatos, cu mese la ore fixe, care sa cuprinda alimente nutritive din toate grupele, mancat pe saturate, insa in combinatii optime pentru o slabire eficienta, pe termen lung!

In plus pentru a fi cu adevarat eficienta dieta hipocalorica trebuie sa fie riguros planificata si insotita de o serie de alimente care sustin activitatea metabolica si accelereaza arderile. Reducerea caloriilor trebuie sa fie insotita de activitate fizica constanta. Chiar si mersul pe jos in pas intins este o buna solutie.

Dieta hipocalorica impune si reducerea graduala a caloriilor. Daca consumai 2000 de calorii zilnic si le reduci dintr-o data la 1500 intri in situatia descrisa mai sus. Reducerea caloriilor se face treptat, niciodata mai mult de 250 la fiecare trei -patru zile, pana cand se ajunge la un nou plafon caloric.

Pentru ca dieta hipocalorica sa dea rezultate cu adevarat trebuie respectata cu sfintenie regula celor trei mese principale si a celor doua gustari, iar in cursul dietei trebuie consumate alimente cu valoare calorica mica (legume, apa si surse slab calorice de proteine), dar in cantitate mare pentru a nu suferi de foame. In cursul unei diete hipocalorice senzatia de foame este cea care blocheaza eficienta dietei.
 


Lasă un răspuns

Sus