Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medicina naturista > De ce sa mananci avocado iarna

De ce sa mananci avocado iarna

Originar din Mexic şi Guatemala, face parte, deşi n-ai crede, din aceeaşi familie cu scorţişoara sau dafinul. 

Seamănă cu o pară şi, asemenea ei, este un fruct, chiar dacă nu unul dulce ca toate celelalte pe care le savurezi când îţi doreşti un desert uşor. Avocado şi-a găsit mulţi adepţi, dar nu destui dacă ne gândim la calităţile pe care le are. Află despre beneficiile lui şi trece-l pe lista de cumpărături!

Citește și: Ce contine avocado?

La puterea a cincea

Fiindcă-i bun în orice anotimp, ar fi păcat să nu te-mprieteneşti cu el pe timp de iarnă, când organismul e mai sensibil ca oricând şi resimte lipsa vitaminelor. Iată cinci motive întemeiate să-l incluzi în dietă:

Conţine grăsimi bune

Se ştie că, iarna, organismul are mai multă nevoie de grăsimi pentru a face faţă efortului de reglare a temperaturii corporale. Cum avocado conţine din plin grăsimi bune (aşa se explică numărul mare de calorii, cam 165/100 g), este o alternativă perfectă la grăsimile rele pe care le consumăm frecvent.

Protejează inima

Temperaturile scăzute duc la îngustarea vaselor sangvine, aşa că, pe timpul iernii, cei cu probleme circulatorii pot îndura diverse neplăceri şi complicaţii, uneori fiind necesară ajustarea tratamentului. Acizii graşi pe care-i conţine scad colesterolul, iar vitamina B6 stimulează buna funcţionare a inimii.

Alină artrita

Cei care suferă de osteoartrită sau artrită reumatoidă nu se simt confortabil în sezonul rece, din cauza umezelii şi a temperaturii scăzute. Ei bine, una din cele mai importante calităţi ale fructului de avocado este efectul său antiinflamator. Ca să-i simţi efectele binefăcătoare, este necesar să consumi cel puţin o jumătate de fruct pe zi.

Dă gust salatelor

Nu trebuie neglijat consumul de crudităţi iarna, când alimentaţia constă îndeosebi în cărnuri grase ori carbohidraţi (pâine sau cartofi pentru cei care ţin post). Iar dacă legumele şi fructele de sezon ţi se par fade, le poţi îmbogăţi gustul cu avocado.

Reglează glicemia

Avocado este un fruct-minune pentru diabetici și n-ar trebui să-ți lipsească din dietă dacă suferi de această afecțiune. Are un indice glicemic scăzut, în schimb, este bogat în fibre şi ţine sub control nivelul zahărului din sânge. Şi cum se apropie o perioadă cu multe tentaţii culinare, în care glicemia poate să sară de limitele normale, n-ar fi rău ca măcar la micul dejun să mănânci 100% sănătos, iar avocado e foarte nimerit.

Supercombinaţii

Grăsimile mononesaturate din avocado cresc puterea licopenului din roşii, astfel că această asociere sporeşte protecţia împotriva cancerului şi efectul de întinerire al antioxidantului mai sus amintit. Prepară guacamole, din avocado pasat, roşii tocate şi usuroi! Sau pur şi simplu pasează avocado şi întinde-l pe pâine (nu degeaba este numit unt vegetal!), iar deasupra adaugă feliuţe de usturoi şi ceapă.

Chiar dacă nu e portocaliu, conţine betacaroten şi ajută la asimilarea acestui nutrient care se găseşte în morcovi. Ca atare, e bine să-l consumi alături de morcov crud sau fiert. De altfel, avocado conţine mai mulţi antioxidanţi din categoria carotenoidelor, inclusiv alfacaroten şi luteină.

Dacă preferi combinaţiile dulci, începe-ți ziua cu un smoothie dintr-un avocado, o banană, 100 ml de lapte de migdale şi o linguriţă de miere. Este consistent, hrănitor şi plin de vitamine.

Citește și: 7 motive pentru care trebuie sa mananci avocado zilnic

Atenţie cum îl cureţi!

Cea mai mare cantitate de vitamine se află chiar sub coaja verde a fructului, iar ca să nu se piardă, e indicat să nu foloseşti cuţitul, ci propriile degete, înlăturând astfel un strat cât mai subţire. Dacă fructele pe care le-ai cumpărat sunt tari, aşteaptă două, trei zile să se coacă (grăbeşti procesul dacă le păstrezi într-o pungă de hârtie), astfel încât coaja să se desprindă uşor, iar textura şi gustul să fie perfecte.

Citește și: Avocado si lamaie, o combinatie exploziva

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.49/11.12.2014

Autor: Andreea Cohuț

Sursa foto: Pixabay


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus