Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > De ce sunt bune cerealele la micul dejun

De ce sunt bune cerealele la micul dejun

 

Cerealele la micul dejun iti furnizeaza energie ce se elibereaza incet, timp de cateva ore, si-ti asigura un start in forta. Contin fibre necesare pentru o buna digestie si un tonus fizic de invidiat. Si mai vin cu un avantaj: nu pierzi timpul dimineata cu pregatirea mesei. Arunci o mana de cereale intr-un bol, torni lapte si micul dejun e gata!

Cerealele integrale sunt carbohidrati complecsi, acea categorie de alimente esentiala intr-o alimentatie echilibrata, fiindca reprezinta sursa principala de energie. Se mai numesc si carbohidrati buni, explicatia fiind aceea ca se absorb lent si astfel nivelul de zahar din sange nu scade dramatic si nu provoaca dezechilibre in organism.

Fibrele benefice din cerealele integrale contribuie, de asemenea, la reglarea metabolismului, scad colesterolul rau si te apara de boli de inima, diabet sau cancer de colon.

Conditia este ca cerealele pe care le consumi la micul dejun sa fie integrale: acestea, in urma procesului de prelucrare, pastreaza intact invelisul boabelor de cereale si, astfel, nivelul crescut de fibre, dar si de vitamine (B-uri) si minerale.

O alta conditie este sa nu contina zahar, principalul vinovat de cresterea alarmanta a glicemiei si de excesul ponderal.

Poti combina cerealele cu laptele, dar, daca tii la silueta, alege cerealele si in functie de numarul de calorii: fulgii de porumb iti furnizeaza in jur de 180 kcal la o portie standard (50 grame), in timp ce aceeasi cantitate de musli iti furnizeaza circa 165 kcal.

Se spune despre fulgii de ovaz ca ar constitui cel mai nutritiv mic dejun: iti furnizeaza peste 190 kcal la o portie standard, insa au un continut ridicat de vitamine si minerale. Foarte nutritive sunt si graul, orzul, secara si orzul.

 


Lasă un răspuns

Sus