Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > De ce sunt obosita?

De ce sunt obosita?

 

Când starea de oboseală devine o constantă a vieţii, e timpul să iei măsuri. Lipsa de energie poate să-ţi pună piedici în viaţa profesională, dar şi în cea personală, întrucât nici de timpul tău liber nu te mai bucuri altfel decât tolănită pe canapea. În lipsa unui diagnostic care să justifice oboseala cronică, iată către ce aspecte ale vieţii ar trebui să-ţi îndrepţi atenţia!

Nu dormi suficient

Advertisements

Lipsa orelor regulamentare de somn (cel puţin şapte pe noapte) poate fi motivul pentru care te simţi mereu obosită. Somnul este esenţial pentru funcţionarea normală a organismului, nicidecum timp pierdut, cum tind să-l considere oamenii ocupaţi. Specialiştii sunt de părere că, pentru odihnă profundă, e musai să prindem o oră, două de somn înainte de miezul nopţii. Somnul se educă, aşa că scuza „nu mi-e somn până la 3 dimineaţa“ nu stă în picioare. Chiar dacă simţi că nu ţi-e somn, bagă-te în pat şi, dacă organismul e sleit de puteri, vei adormi mintenaş. Dacă suferi de insomnii pe fond de stres, o cană cu lapte cald sau un ceai de tei înainte de culcare te va ajuta să dormi bine.

Bei prea multă cafea

Se spune că suntem ceea ce mâncăm, pentru că energia ne-o luăm din alimente. Iar unul dintre alimentele preferate pentru un plus de energie este cafeaua. O cafeluţă de dimineaţă e tot ce-ţi trebuie, dar, dacă te-ai obişnuit să stai mereu cu o cană plină lângă tine, pentru că fără cafea nu poţi funcţiona, să nu te mire că te simţi rău. Excesul de cofeină are efect contrar consumului moderat: îţi mănâncă din energie. Pe timpul zilei, înlocuieşte cafeaua cu gustări bogate în vitamine, minerale şi fibre: banane, iaurt, migdale, baton cu cereale.

Eşti sedentară

Acesta este paradoxul: cu cât faci mai puţină mişcare, cu atât te simţi mai obosită! Ieşi din acest cerc vicios făcând întâi mici schimbări în rutina zilnică (urcă pe scări, mergi o staţie pe jos, ieşi la plimbare) şi „îndrăzneşte“apoi mai mult: fă-ţi un abonament la sală ori la înot, înscrie-te la un curs de dans sau mergi cât mai des cu bicicleta.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns