Esti aici

Dieta Atkins

Starurile de la Hollywood ridica in slavi eficienta pe care o are dieta Atkins. Dieta Atkins se concentreaza pe mentinerea unui anumit nivel de carbohidrati in organism, fara a fi prea restrictiva cu felurile de mancare. Dieta Atkins te invata sa-ti controlezi apetitul, in conditiile in care trebuie sa renunti la zahar si amidon, precum si la toate alimentele care contin aceste produse, cum ar fi painea, pastele, bomboanele, prajiturile, inghetata, chipsurile, etc.

Dieta Atkins exclude sau limiteaza drastic inclusiv produsele naturale care contin zaharuri si multi carbohidrati. Din aceasta categorie fac parte sucuri de fructe, cartofi, porumbul, lintea si fasola. Astfel, daca respecti un plan alimentar asa cum este el impus de dieta Atkins,  metabolismul va fi fortat sa transforme grasimile din depozite in combustibil pentru arderile din organism.

Dieta Atkins pemite consumand nelimitat proteine si chiar grasimi si are marele avantaj de a te ajuta sa slabesti repede. In replica dieta are numeroase dezavantaje. Dieta Atkins poate produce carente de vitamine si chiar riscul unor afectiuni cardiovasculare pe fondul unui consum ridicat de grasimi. Dieta este contraindicata celor care au probele cardiovasculare, dar si celor care au probleme renale, pentru ca un consum mare de proteine solicita mult rinichii. O problema o poate reprezenta si deficiul de fibre, dar te poti baza pe sumplimente nutritive cu fibre, care sunt chiar recomandata in dieta Atkins.

Restrictii in dieta Atkins

Dieta Atkins nu este recomandabila daca iei pilule anticonceptionale, iar durata maxima a dieteti este de 30 zile. Revenirea la normal se face treptat prin introducerea in dieta a fructelor si legumelor care au o valoare calorica redusa (citrice, legume verzi, fasole verde, boccoli, spanac, varza si rosii) si evitandu-le pe cele care au multe calorii si carbohidrati (fructe dulci si cartofi, fasole si linte).

  • La acest regim a apelat si Catherine Zeta Jones dupa ce a nascut.

Plan alimentar in dieta Atkins

Faza 1 (Inducţia), de slăbire, impune eliminarea din alimentaţie a tuturor carbohidraţilor. Aceştia sunt: zahărul, produsele de patiserie (cereale), nucile, alcoolul şi pastele. Consumă cu încredere proteine animale şi vegetale: pui, ouă, brânzeturi, verdeţuri şi uleiuri naturale. Dacă intenţionezi şi ai de unde să slăbeşti mult, poţi să pierzi până la 6 kilograme în primele 2 săptămâni.

Faza 2 in dieta Atkins este de slăbire menţinută, însă în această perioadă poţi să reintroduci în alimentaţie nucile şi seminţele. Dacă observi că scăderea în greutate stopează, renunţă din nou la alimentele nou indroduse în regim.

Faza 3, de pre-menţinere, începe în momentul în care ai ajuns la greutatea pe care ţi-o doreai. În această etapă a dietei Atkins poţi reintroduce în alimentaţie produsele din cereale integrale şi legumele cu amidon, perioadă în care trebuie să îţi supraveghezi alimentaţia în continuare. Această fază durează o lună.

Faza 4 constituie adoptarea unui regim alimentar sănătos pe viaţă, moment în care poţi să consumi din nou paste făinoase integrale şi mai multe produse din cereale integrale, dar trebuie să eviţi întotdeauna zahărul şi produsele din cereale ori paste procesate.

La începutul fazei 1 a dietei vei resimţi o stare de slăbiciune, ameţeală, oboseală, constipaţie. De aceea este indicat să reduci intensitatea exerciţiilor pe care le făceai sau dacă intenţionai să începi să faci sport, vei amâna 2 săptămâni momentul, pentru ca organismul tău să se adapteze la noul regim alimentar.


Lasă un răspuns

Sus