Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta. Cu alcool sau fara?

Dieta. Cu alcool sau fara?

Ai facut exercitii mai ceva ca o gimnasta din lotul olimpic, te-ai hranit (sau te-ai prefacut ca te hranesti) doar cu fructe, legume si cereale integrale, dar tot nu reusesti sa arati ca o diva cu talie de viespe. Sigur, obisnuiesti sa bei cate un pahar de vin la masa, iar atunci cand iesi seara cu prietenele nu rezisti in fata unui Martini, dar alcoolul nu poate fi cauza celor cateva kilograme in plus.

Vei fi uimita sa afli ca de aici porneste totul. Indiferent daca bei putin, dar frecvent sau intreci masura la ocazii, bautura te poate „ajuta” sa acumulezi stocuri de grasime greu de dat jos.

Alcoolul contine grasime?
Vestea buna este ca alcoolul in sine nu contine grasimi, si nici nu este transformat de organism in grasime. De fapt, este prima sursa de energie consumata de corpul tau, care il trateaza ca pe o toxina si incearca sa il elimine cat mai repede.

Pentru a face asta, foloseste imediat kilojulii rezultati. Suna grozav. Dar, cum nimic nu e perfect, exista o problema. Cu atat de multa energie la dispozitie, corpul va stoca toata grasimea pe care o mananci cand bei. De fapt, mai degraba te ingrasa mancarea grasa consumata cu un pahar de bautura, decat aceeasi mancare, la o masa fara alcool.

Poti sa bei fara sa mananci?
In nici un caz. Cand bei pe stomacul gol, alcoolul este absorbit mult mai rapid, ceea ce iti stimuleaza apetitul. Pe masura ce te relaxezi, iti creste si pofta pentru mancaruri care in mod normal nu te atrag – cea mai buna solutie pentru a preintampina asemenea situatii: mananca inainte sa iesi in oras ceva bogat in carbohidrati, dar sarac in grasimi. Incearca paste, fasole, sau sosuri de legume cu lipie.

Ce se intampla daca nu mananci grasimi cand bei?
Daca reusesti sa bei si sa te abtii de la mancaruri grase, este putin probabil sa te ingrasi. Dar daca vrei sa slabesti va trebui sa bei mai putin. Oamenii stocheaza grasimea ca pe o rezerva de energie, pentru a se proteja de infometare.

Chiar daca nu mananci grasimi cand bei, organismul tau va folosi kilojulii furnizati de alcool in loc sa transforme in energie grasimea deja existenta. Si sa nu crezi ca poti substitui mancarea cu bautura. Alcoolul contine practic zero nutrienti, asa ca, incercand sa slabesti in acest fel, te poti imbolnavi.

Trebuie sa renunti complet la alcool?
Nu e necesar sa renunti complet la alcool pentru a slabi, cu toate ca bautura nu face casa buna cu regimurile de slabire. Important este sa reduci cantitatea si frecventa bauturilor. Antioxidantii continuti de vin pot avea un rol in prevenirea afectiunilor cardiace si chiar a cancerului.

Important este sa bei un singur pahar pe zi – daca depasesti o medie de doua pahare pe zi, acest lucru iti poate afecta serios sanatatea. „Orgiile” ocazionale par sa aiba efecte negative mai mari decat consumul frecvent, dar in cantitati moderate.

Alcoolul iti va afecta programul de fitness?
Daca bei in mod regulat, acest lucru iti va afecta coordonarea musculara si capacitatea de a realiza corect exercitiile. Capacitatea organismului de a se reface dupa mici accidente la nivelul muschilor si ligamentelor va scadea.

Nici sa bei cateva pahare de vin dupa ce te-ai antrenat nu este o idee atat de buna. Daca bei alcool in locul unei bauturi racoritoare pentru a-ti potoli setea, rinichii vor elimina mai multa apa, ceea ce creste riscul deshidratarii. Iar febra musculara te va chinui cu siguranta.

Cat de mult poti sa bei fara probleme?
Nivelul de siguranta pentru sanatate nu depaseste o bautura pe zi pentru femei si doua pentru barbati. O bautura inseamna: 300ml. de bere, 200ml de vin sau aproximativ 30ml de tarie.

Poti sa previi mahmureala?
Mahmureala este cauzata de deshidratare si de toxinele pe care organismul le produce cand metabolizeaza alcoolul. Nimic nu poate preveni mahmureala, dar ii poti contracara efectele daca servesti bautura cu apa. Te ajuta si daca tii un pahar cu apa la indemana, pentru a te putea hidrata in timpul noptii.

In functie de cat de mult bei, corpul tau va utiliza kilojulii din alcool si a doua zi. Acest lucru face sa scada glicemia. Rezultatul: ameteala si pofta de mancare crescuta.

In tabelul de jos, vei gasi continutul in kilojuli al principalelor bauturi alcoolice:

Bautura Kilojuli Portii standard
200 ml vin 630 2
285 ml bere slaba 357 1/2
285 ml bere 441 1
30 ml tarie 286 1
30 ml cocktail cu tarie 504 1

 

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus