Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta de o saptamana

Dieta de o saptamana


Dieta de o saptamana
este o combinatie intre o dieta rapida si monodieta. Regula este alegerea unui aliment de baza care ureaza a fi mancat in cantitate mare in cursul fiecareia din cele sase zile ale dietei. In completare se pot consuma alimente cu putine calorii. Asta inseamna: legume si mai ales legume verzi, fructe (fructe de padure, citrice si mere verzi), carne (pui, curcan si iepure), lactate (mai ales branza de vaci si iaurt).

Iata cum arata meniul pentru fiecare din cele sase zile din dieta de o saptamana.

Ziua 1: Fructe. Poti manca orice fel de fructe cu exceptia bananelor. De baza sunt pepeni galbeni si rosii, piersicile (2-3 fructe), caise (cel mult 5 fructe), mere (2-3 fructe), struguri (un ciorchine mare). Poti manca portocale, kiwi si in completare un avocado strivit cu putin suc de lamaie si 4-5 biscuiti sarati sau doua-trei felii de pesmeti. Se bea apa, cafea fara zahar, ceaiuri neindulcite.

Ziua 2: Legume. Poti manca legume fierte, salate sau legume coapte. Ai voie orice fel de legume, mai putin fasole boabe si mazare. Pe parcursul zilei dieta este indulcita cu un borcan mare de iaurt integral, de 150 de grame, trei linguri de ulei de masline (pentru salate), ierburi aromate, iar la cina un cartof fiert sau copt, cu putin ulei si ierburi. Bea apa, ceai de plante neindulcit si cafea fara zahar.

Ziua 3: Fructe si legume. Poti combina stilul alimentar din prima si a doua zi de dieta. Dispare insa avocado, cartoful si iaurtul. Ramane uleiul pentru dres legumele si salatele, dar fructele la discretie (fara banane). Bonus: doua oua fierte tare la cina.

Ziua 4: Banane si iaurt. Dupa primele trei zile aceasta zi pare una de rasfat. Poti manca pana la 8 banane pe zi si pana la 500 de grame de iaurt. Bonus: doua mere si o portocala.

Ziua 5: Rosii. Este o zi ca o sarbatoare in aceasta dieta de o saptamana. Meniul zilei inseamna rosii la discretie sub forma de salata si suc, la care se adauga 200 de grame de carne de curcan sau pui (pentru toata ziua), doua mere si o felie de paine. Regula zilei este sa bei circa 3 litri de apa.

Ziua 6: Legume si carne. Ziua este o reluare a zilei precedente dar in loc de rosii poti manca orice cantitate de broccoli, conopida, spanac sau fasole verde. Se adauga 200 de grame de pui si curcan copt sau la gratar. Mai ai voie doua mere si o portocala, iar la cina o felie de paine.

Ziua 7: Supa. Prepara o supa crema din doi cartofi, trei morcovi, o telina mare, patru ardei grasi, patru rosii si trei cepe. Fierbe legumele cu un litru si jumatate de apa, paseaza-le, adauga ierburi aromatice, un praf de sare, o lingura de iaurt si doi catei de usturoi pisati. Supa este delicioasa, dar aceasta este mancarea ta pentru toata ziua. Poti sa folosesti si supa de varza. In principiu rezulta circa un litru si jumatate de supa. La aceasta se adauga un mic bonus: doua oua si trei mere.

Dieta de o saptamana este o dieta destul de severa, dar cu toate acestea nu vei fi chinuita de foame ci de pofte. Regulile dietei de o saptamana spun ca este imperios necesar sa bei multe lichide, ceaiuri de plante. Daca te simti slabita sau ametita poti manca unul-doua patratele de ciocolata neagra sau doua lingurite de miere. Carnea de pui se poate inlocui cu 300 de grame de peste, dar numai o data pe parcursul saptamanii.

Revenirea la normal se face combinand meniul din ziua a 7 cu cel din ziua a 6 vreme de doua zile. Respecta o dieta redusa in calorii in urmatoarele doua saptamani, elimina daca se poate pastele fainoase si zaharul.

Dieta de o saptamana se poate respecta ca plan alimentar o data la trei luni. Riscurile sunt acelea de a reacumula kilogramele pierdute, daca dupa finalul planului de dieta impus de dieta de o saptamana renunti la orice restrictii alimentare.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns