Esti aici

Dieta Dukan

 

Dieta Dukan poarta numele nutritionistului francez Pierre Dukan, inventatorul conceptului devenit celebru peste tot in lume si este in ciuda dezavantajelor cea mai folosita dieta din lume, pentru eficienta ei.

Consolidarea

Dupa ce ai ajuns la greutatea dorita sau foarte aproape de ea, faza a treia a dietei iti permite sa consumi si alimente de care te-ai privat saptamani bune. Nu vei da jos mai mult de 2-3 kilograme pe luna. Consolidarea este de lunga durata (zece zile pentru fiecare kilogram pierdut).

Ai voie:

  • proteine si legume din toate grupele de alimente deja stiute
  • un fruct pe zi, de preferat un mar
  • doua felii de paine integrala
  • o portie de branza (40 g)
  • o data (maximum de doua ori) pe saptamana: cartofi, orez, paste, mamaliga sau mazare
  • carne slaba de porc si miel
  • doua linguri cu tarate de ovaz.

Etapa stabilizarii definitive

Ca sa-ti pastrezi pe termen lung greutatea pe care cu greu ai obtinut-o, trebuie sa tii cont doar de trei reguli simple:

  • Joia va ramane, pentru tot restul vietii, o zi in care sa consumi numai proteine, asa cum faceai in perioada de atac.
  • Sa-ti intre in obicei sa faci zilnic macar 20-30 de minute de miscare, cum ar fi urcatul scarilor, chiar daca stai la etajele superioare!
  • Mananca zilnic tarate de ovaz!

Asta a fost dieta Dukan. Spor la slabit!

Dieta Dukan este o dieta bogata in proteine, care te ajuta sa dai jos kilogramele nedorite, fara sa te infometezi sau sa pierzi din masa musculara. Eficienta dietei depinde de respectarea planului de dieta.

4 etape-cheie

Tot ce trebuie sa faci este sa consumi alimentele recomandate in fiecare din cele patru faze ale dietei. E vorba de mancaruri simple si la-ndemana, care nu presupun vreun efort deosebit din partea ta. In ultimele doua etape, ai voie sa savurezi cate putin din bunaturile preferate.

Etapa de atac – in 5 zile, slabesti 2-3 kg

Declaratia de razboi impotriva kilogramelor incepe drastic, printr-un regim bazat pe proteine. Aceasta etapa din dieta Dukan trebuie mentinuta de la una pana la maximum zece zile: daca vrei sa slabesti mai putin de 5 kg, atacul dureaza 1-2 zile, pentru mai putin de 10 kg – trei zile, sub 20 kg – cinci zile, iar daca vrei sa scapi de mai mult de 20 kg, faza de atac dureaza intre sapte si zece zile.

  • Ai voie: carne slaba de pui, iepure, vita sau vitel gatita fara ulei, sunca degresata, ficat de pui sau vita, peste, creveti si orice alte fructe de mare, oua pregatite fara ulei, iaurturi si branzeturi cu 0% grasime, ceai, cafea cu indulcitori.
  • Mici obstacole: daca te constipi, te salveaza fulgii de ovaz, din care e musai sa iei o lingura si jumatate pe zi. Se bea multa apa in toate etapele regimului!

Faza de croaziera

Te ajuta sa slabesti incet, dar sigur: cam un kilogram pe saptamana, pana cand atingi greutatea dorita. Pe langa proteinele din faza de atac, acum ai parte de legume, dar numai din cele care nu contin amidon. Se alterneaza: in prima zi, consumi numai proteine (ca in faza de atac), iar in urmatoarea, proteine si legume (daca ti-e mai comod, alterneaza cinci zile de proteine cu cinci de proteine si legume). Faza de croaziera dureaza de la trei saptamani (daca vrei sa dai jos mai putin de 5 kg) pana la cinci luni (daca vrei sa slabesti 20 kg). Nu abandona!

  • Legume permise: rosii, ardei, castraveti, varza, fasole verde, spanac, praz, telina, ciuperci, vinete, dovlecei – se consuma crude sau gatite, dar fara sosuri si ulei.
  • Se iau doua linguri cu tarate de ovaz pe zi.

Dieta Dukan poarta numele nutritionistului francez Pierre Dukan, inventatorul conceptului devenit celebru peste tot in lume. Dieta Dukan este o dieta bogata in proteine, care te ajuta sa dai jos kilogramele nedorite, fara sa te infometezi sau sa pierzi din masa musculara.

Principiile dietei

Se stie ca organismul uman isi preia energia din arderea nutrientilor continuti de alimentele pe care le consumam. Dieta Dukan exact asta foloseste. Impune un meniu bogat in proteine, cu un continut foarte redus de grasimi si carbohidrati, care obliga organismul sa arda din depozitele de grasime deja prezente, eliminand kilogramele in exces. In plus, proteinele induc repede starea de satietate. Astfel, pierzi in greutate si-ti pastrezi nivelul energetic la cote maxime!

Plusuri si minusuri

Dieta Dukan ofera avantaje pe care nu le intalnesti in alte regimuri de slabire, insa, ca in cazul oricarui lucru bun, exista si mici dezavantaje, mai ales pentru cei care au probleme cu inima, ficatul sau rinichii.

PRO

  • Te ajuta sa pierzi rapid din kilogramele in plus inca din primele zile de regim.
  • Nu te obliga sa numeri calorii, ai voie sa mananci cat poftesti din alimentele permise, fara restrictii.
  • Transformi lesne aceasta dieta intr-un regim de viata, ca sa-ti pastrezi greutatea dorita si sa nu te mai ingrasi pe viitor.

CONTRA

  • Carnea si celelalte proteine de origine animala prezinta riscul aparitiei hipercolesterolemiei, gutei sau constipatiei. Rinichii si ficatul sunt suprasolicitati.
  • Diabeticilor, persoanelor care sufera de boli cardiace, probleme hepatice sau renale, femeilor insarcinate nu le este permis sa tina acest regim.
  • Primele faze ale dietei sunt restrictive si nu-ti asigura un aport echilibrat din toate grupele de alimente.

Trebuie să urmezi o zi pe săptămână faza de atac a dietei Dukan şi să continui să consumi zilnic cele două linguriţe de tărâţe de ovăz.

 

Comments

comments

One thought on “Dieta Dukan

  1. Foarte bun articolul; eu am reusit sa slabesc cam 5 kg in doua-trei saptamani cu dieta Dukan. O recomand, dar nu e pentru cei fara vointa, avertizez.

Lasă un răspuns